تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1393
پمپاژ خون از میان رگ های آسیب دیده توسط قلب های کوچک

  پمپاژ خون از میان رگ های آسیب دیده توسط قلب های کوچک

قلب های کوچک آزمایشگاهی می توانند به پمپاژ خون از میان سیاهرگ ها و بازگشت خون به قلب کمک مؤثری کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Live Science ، قلب های کوچک پمپ های کوچکی هستند که دارای سلول های عضله قلبی می باشند. زمانی که پیوند زده می شوند، می توانند به طور ریتمیک منقبض شده، خون را از میان رگ ها عبور دهند. سلول های بنیادی خود بیمار می توانند در ایجاد قلب کوچک مورد استفاده قرار گیرد و احتمال رد پیوند را کاهش دهد.
در سیاهرگ های سالم، دریچه ها جریان خون را در یک جهت حفظ می کنند و از تجمع خون و تشکیل لخته جلوگیری می کنند. اما در افرادی با مشکلاتی در سیاهرگ ها، این دریچه ها فاقد عملکرد هستند. در حدود 25 درصد بالغین مبتلا به سیاهرگ های واریسی، سیاهرگ های پیچ خورده و متورم در نزدیکی سطح پوست، هستند و 6 درصد افراد دارای مشکلات جدی تری در سیاهرگ ها می باشند. بیماری های سیاهرگی می تواند با التهاب، زخم، قطع پا و حتی مرگ همراه باشند. درمان هایی برای بیماری های سیاهرگ های نزدیک پوست وجود دارد، درحالیکه هیچ گونه درمان مؤثری برای بیماری های سیاهرگ های عمقی وجود ندارد.
مطالعات قبلی بدنبال ترمیم قلب های آسیب دیده ازطریق ایجاد بافت قلب ضرباندار در محیط آزمایشگاه و سپس پیوند آن به خود قلب بودند، در حالیکه تیم تحقیقاتی دکتر Sarvazyan قطعاتی از بافت قلب را اطراف سیاهرگ ها پیچیدند. به منظور جلوگیری از رد پیوند، آنها قلب های کوچک را از سلول های بنیادی بالغ خود بیماران که قابلیت تبدیل به هر نوع بافتی را دارند، استفاده کردند.
این نتایج در مراحل اولیه می باشد و به آزمایشات دیگری و پیوند این قلب های کوچک به موش ها و سایر حیوانات آزمایشگاهی نیاز دارد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه