تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 خرداد 1391
پژوهشگران ایرانی به موفقیت های شگرفی در حوزه دارویی و سلول های بنیادی دست یافته اند

  پژوهشگران ایرانی به موفقیت های شگرفی در حوزه دارویی و سلول های بنیادی دست یافته اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: محققین و پژوهشگران كشورمان با ورود به حوزه تحقیقات دارویی، داروسازی و سلولهای بنیادی به موفقیت های شگرفی در عرصه علمی بین المللی دست یافته اند

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا؛ "دكتر مرضیه وحید دستجری" روز چهارشنبه در پیامی به كنگره بین المللی بیوشیمی فیزیك در ادبیل افزود: پژوهشگران ایرانی با دست یابی به فناوری پیچیده سلولهای بنیادی و ارائه مقالات ارزنده علمی به مراجع علمی معتبر و بین المللی و همچنین ساخت داروهای حیاتی و اساسی كه بعضی از آنها در انحصار چند كشور توسعه یافته است، اقدام مهمی در عرصه علم پزشكی انجام داده اند. پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: ما همواره در دهه های قبل وابستگی شدیدی به كشورهای خارجی داشتیم ولی در حال حاضر با تولید علم و فناوری های ارزشمند در حوزه پزشكی و سایر حوزه ها در پیشبرد دانش بشری در دنیا سهیم بوده و حضور كشور ایران در این عرصه ها به عینه مبرهن و آشكار است.

"دكتر وحید دستجردی" در این پیام آورده است: بی تردید پیشرفت هایی كه در عرصه علمی و پژوهشی در جهان رخ داده بسیار خیره كننده و شگرف بوده چنانچه در دهه های اخیر جنبش های علمی در شتابی سریع و برق آسا دانش بشری را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داده كه از ره آورد آن علوم متنوعی در جوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده و در مسیر خدمت به علم و بشریت نقش كاربردی ایفا می كند.

در این پیام آمده است: علم بیوشیمی فیزیك كاربردی ترین كار را در برابر بحران های بشری ایفا كرده و جهان در عرصه فیزیك ، پزشكی سلوهای بنیادی ، شیمی و داروسازی پیشرفت های بزرگی را توسط محققین و پژوهشگران شاهد بوده است.

"دكتر وحید دستجری" در ادامه افزوده است: بیوشیمی فیزیك یكی از دانش های بین رشته ای است كه با استفاده از اصول و مفاهیم متنوع و بسیار پیچیده علم فیزیك ، شیمی و زیست شناسی مسائل بنیادی و زیست شناختی را مورد بررسی قرار می دهد. وی اضافه كرد: امروزه بشریت با اشراف به برخی بیماری ها در صدد است بیماری ها را در سطح مولكولی و مكانیسم آنها مورد بررسی و شناخت علمی قرار دهد و این شناخت ها در حوزه ماهیت، تغییر اشكال تا خوردگی پروتئین ها و ساختار عملكرد آنزیمها و بیان ژنها تعریف و توصیف می شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه