تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 آبان 1390
پیش بینی احتمال متاستاز سرطان پستان

  پیش بینی احتمال متاستاز سرطان پستان

محققان موسسه سرطان Huntsman (HCI) در دانشگاه Utah راه جدید ی را برای مدل سازی سرطان پستان انسان کشف کرده اند که می تواند به ابزارهای جدیدی برای پیش بینی گسترش سرطانهای پستان و راه های جدیدی برای آزمایش داروهای متوقف کننده گسترش آن منجر شود. نتایج مطالعه آنها در مجله Nature Medicine منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛  برای ایجاد مدلی برای مطالعات سرطان پستان ، محققان بافت تومور بیماران مبتلا به سرطان پستان را به طور مستقیم به غدد پستان موش ، به جای روش سنتی  پیوند سلولهای سرطانی رشد داده شده یا کشت شده در آزمایشگاه ، پیوند زدند. آنها کشف کردند که  این پیوند بر خلاف روش های متکی بر کشت سلولی ،از نظر ساختار ، ترکیب ژنتیکی و رفتار تقریبا مشابه سرطان اولیه پستان انسان باقی مانده است.

دکتر Alana Welm محقق اصلی این مطالعه گفت: " عجیب ترین نتیجه این بود که این پیوند های توموری از جای اصلی خود ،درست مشابه بیماران انسانی ،پخش شده و یا متاستاز یافته بودند. به عنوان مثال ، پیوند هایی ازبافت توموری بیمارانی که سرطان به ریه آنها متاستاز داده بود نیز به ریه ها ی موش هایی که آنها را دریافت کرده بودند گسترش یافته بود. "
اکثریت مرگ های ناشی از سرطان پستان در نتیجه  گسترش این بیماری به مناطق دیگر بدن از قبیل سیستم لنفاوی ، ریه ها ، کبد یا مغز استخوان است.
علاوه بر این ، محققان دریافتند که پیوندهای موفق تقریبا همه از بیمارانی بود که تهاجمی ترین اشکال سرطان پستان را داشته و درنهایت در اثر بیماری فوت شده اند.. این نتیجه نشان می دهد این روش مدل سازی به زودی به عنوان ابزاری که پس از تشخیص سرطان پستان ، می تواند با شناسایی اینکه آیا احتمال گسترش توموروجود خواهد داشت  یا نه، به پزشکان برای انتخاب بهترین روش درمان برای اشکال مختلف بیماری یک فرد بیمار کمک کند.
دکتر Welm می گوید: همچنین پتانسیل توسعه مدل های مشابه برای سرطان های دیگر با استفاده از این روش وجود دارد ، "ما در حال حاضر در حال کار با بافت سرطان روده بزرگ هستیم."

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه