تاریخ انتشار: دوشنبه 05 دی 1390
پیش بینی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر براساس حجم مغز

  پیش بینی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر براساس حجم مغز

تحقیقات جدید نشان می دهد درمیان افرادی که در حال حاضرمشکلی در حافظه ندارند ، آنهایی که دارای مناطق کوچکتری از قشرمغز هستند بیشتراحتمال دارد علائم بیماری زود هنگام آلزایمر را نشان دهند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، این مطالعه در 21 دسامبر 2011 ، در مجله Neurology منتشر شده است.
دکتر Susan Resnick ازموسسه ملی پیری در بالتیمورگفت: شناسایی افرادی که مشکلات حافظه و سایر علایم بیماری را نشان نمی دهند اما ممکن است در معرض خطر بالاتری برای کاهش عملکرد ادراکی باشند،  گام بسیار مهمی در جهت توسعه راه های جدید برای پزشکان در تشخیص بیماری آلزایمر است .
دراین مطالعه ، محققان از اسکن مغز برای اندازه گیری ضخامت مناطقی از قشر مغز در 159 فرد بدون بیماری زوال عقل با متوسط سن 76 سال استفاده کردند.

این مناطق مغز بر اساس مطالعات قبلی که نشان داده شده در بیماران مبتلا به آلزایمر کوچک است انتخاب شدند.

از 159 نفر ، 19نفر در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری زود هنگام آلزایمر به دلیل اندازه کوچک تر مناطق خاص مغز ، 116نفر در معرض خطر متوسط  ​​و 24 نفر در طبقه کم خطر دسته بندی شدند. در ابتدای مطالعه و سه سال بعد از آن، از شرکت کنندگان آزمون هایی برای اندازه گیری حافظه ، توانایی حل مسئله و برنامه ریزی گرفته شد.
این مطالعه نشان داد که در طول سه سال پیگیری و پس از اسکن
، 21درصد از کسانی که در معرض خطربالا بودند و7 درصد از کسانی که در معرض خطرمتوسط بودند زوال عقل را تجربه کردند اما هیچ یک ازکسانی که درمعرض خطرکم بودند علائم بیماری را نشان ندادند.

"تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی استفاده از اسکن های MRI برای اندازه گیری مناطق مختلف مغزی ودرترکیب با تست های دیگربرای کمک به شناسایی افراد در خطر توسعه آلزایمرمورد نیاز است.

 این مطالعه همچنین نشان داد که 60 درصد از گروهی که در معرض خطربالاتری در ابتلا به بیماری آلزایمر در نظر گرفته شده بودند سطوح غیر طبیعی پروتئین های مرتبط با این بیماری را درمایع مغزی نخاعی که یکی دیگر از نشانه های این بیماری است، در مقایسه با 36 درصد از کسانی که در معرض خطر متوسط ​​و 19 درصد از کسانی که در معرض خطر کم بودند نشان دادند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه