تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مهر 1394
پیشرفت ها در زمینه "سلول های کشنده ذاتی" می تواند اثرات نجات بخش پیوند خون بند ناف را دو برابر کنند

  پیشرفت ها در زمینه "سلول های کشنده ذاتی" می تواند اثرات نجات بخش پیوند خون بند ناف را دو برابر کنند

مطالعه ای موفق به وسیله محققین در مرکز سرطان خون آنتونی نولان می تواند منجر به بهبود نتایج پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این محققین راه ساده ای را برای فعال سازی سلول های کشنده ذاتی در واحدهای خون بند ناف یافتند که به طور بالقوه اثرات سلول های بنیادی را در این واحدها دو برابر می کند. این می تواند خطر مشکلات بعد از پیوند را کاهش دهد و به بیمارستان ها اجازه می دهد که با استفاده از یک واحد خون بند ناف به جای دو واحد، هزینه زیادی را پس انداز کنند. این محققین معتقدند که یافته های آن ها می تواند منجر به این امر شود که بیماران بیشتری پیوند خون بند ناف دریافت کنند و در نتیجه می تواند در بلند مدت نتایج درمانی بیماران را بهبود ببخشد.

محققین کشف کرده اند که اگر آن ها پروتئین اینترلوکین 15 را به سلول های کشنده ذاتی موجود در واحدهای خون بند ناف اضافه شود، این امر سلول های بنیادی را موثرتر می سازد و اثرات پیوند را بهینه می کند. چالش بزرگی که در پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف به بیماران وجود دارد، تاخیر در الحاق سلول های بنیادی، مدت زمان زیادی که طول می کشد که سیستم ایمنی بعد از پیوند فعال شود و در نهایت خطر بالای عفونت است. این روش جدید آماده سازی سلول های بنیادی برای پیوند می تواند سرعت الحاق و پیوند سلول های بنیادی را افزایش دهد و بنابراین می تواند سرعت بازسازی سیستم ایمنی بیماران را افزایش دهد که بدین معنی است که بیماران سریع تر ریکاوری شوند و در نتیجه خطر ایجاد عفونت ها کاهش یابد. در مجموع می توان گفت که برایند کلی این موفقیت می تواند عملکرد بهتر سلول های بنیادی باشد، که خطر نارسایی پیوند را کاهش می دهد و شانس موفقیت پیوند را افزایش می دهد. در حال حاضر، یک چهارم واحدهای خون بند نافی که در زمان تولد جمع آوری می شوند می تواند برای پیوندهای بعدی ذخیره سازی شوند که بدین معنی است اغلب این خون ها حاوی سلول های بنیادی کافی نیستند. اما روشی که این مطالعه پیشنهاد می کند منجر به این می شود که نمونه های خون بند نافی که میزان سلول بنیادی کافی نیز ندارند، قابل استفاده و مناسب پیوند شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه