تاریخ انتشار: دوشنبه 17 بهمن 1390
پیوند سلول های بنیادی از طریق شریان کاروتید نتایج امیدوار کننده ای برای صدمات مغزی ارائه می دهد

  پیوند سلول های بنیادی از طریق شریان کاروتید نتایج امیدوار کننده ای برای صدمات مغزی ارائه می دهد

با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی، آزمایشات درموش آسیب دیده مغزی نشان می دهد که سلول های بنیادی تزریق شده از طریق شریان کاروتید به طور مستقیم به مغز وارد می شود، و درآنجا  تا حد زیادی سبب افزایش بهبود عملکرد می شوند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Stem Cell Research News؛ محققان این روش جدید تزریق داخل شریانی  سلول های بنیادی پیوندی در موش را مورد بررسی قرار دادند. هفت روز پس از القاء،  سلول های بنیادی مغز استخوان موش به شریان کاروتید تزریق شد. هدف ارائه مستقیم سلول های بنیادی به مغز، بدون عبور از گردش خون عمومی بود.
قبل ازتزریق ، سلولهای بنیادی با "نقاط کوانتومی" نشاندار شد. نقاط کوانتومی نور نزدیک به مادون قرمز با طول موج بسیار طولانی تری را منتشر می کند . با این روش پژوهشگران توانستند با روش های غیرتهاجمی سلول های بنیادی را به مدت چهار هفته پس از پیوند ردیابی کنند.
با استفاده از این تکنیک تصویربرداری نوری در in vivo، محققان مشاهده کردند که سلول های بنیادی تزریق شده با اولین عبور، بدون ورود به گردش خون عمومی وارد مغزشدند. در عرض سه ساعت، سلول های بنیادی از کوچکترین رگهای خونی مغز (مویرگ ها) به منطقه آسیب دیده مغزی مهاجرت کردند.
پس از چهار هفته، موش های تحت درمان با سلولهای بنیادی ، به بهبودی قابل توجهی درعملکرد حرکتی دست یافتند.
سلول های بنیادی یک روش درمانی جدید برای بیماران مبتلا به آسیب های مغزی و سکته می باشند. سلول های بنیادی مغزاستخوان، مانند آنهایی که در این مورد استفاده قرار گرفت، منبعی مهمی از سلول های بنیادی می باشند. با این حال، پرسش های بسیاری در مورد زمان مطلوب، مقدار، و مسیر ارائه  سلول های بنیادی باقی مانده است.
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 07 آبان,1391

hamid zarandouz

با تشکر خداوند خیرتان دهد زیرا 15 سال است که استروک شده ام و شریان کاروتیدم بعلت واسکولیت کاملا مسدود شده است.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه