تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1391
پیوند سلول های بنیادی به یک بیمار سرطانی 3-ساله

  پیوند سلول های بنیادی به یک بیمار سرطانی 3-ساله

پیوند سلول های بنیادی بر روی یک پسر بچه سه ساله مبتلا به نوع نادری از سرطان با موفقیت وبرای اولین بار در موسسه آموزشی و تحقیقات پزشکی (PGIMER) در چاندیگاره هند انجام شد
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از hindustantimes.com؛ به گفته دکتر "Deepak Bansal" استاد هماتولوژی، انکولوژی اطفال، این پسر مبتلا به نوع نادری ازسرطان - نوروبلاستوما – تشخیص داده شده بود که در سرتاسربدنش گسترش یافته بود..
این کودک یک توموردرشکم خود درست در بالای کلیه راست داشت واولین بار درماه فوریه به PGIMER مراجعه کرده بود. آزمایش ها تایید کرد که سرطان به استخوان ها و مغز استخوان او گسترش یافته است.
او تحت دوره های مختلف شیمی درمانی در طول سه ماه گذشته قرار گرفته بود. سپس سلول های بنیادی او جمع آوری شد وبا دوز بالای شیمی درمانی تحت درمان قرار گرفته و مجددا سلول های بنیادی به او پیوند شد..
نوروبلاستوما به طور معمول در کودکان کمتر از پنج سال رخ می دهد که معمولا ناشی از یک غده کوچک در بالای کلیه ها که غده آدرنال نامیده می شود، است و تمایل به گسترش بسیار سریع دارد. دکتر "Bansal" گفت درمان های پیشین نتایج ضعیفی را نشان داده است.
دکتر "Bansal" ادعا کرد، مرکز PGIMER سالانه حدود 25 مورد جدید از نوروبلاستوما را پذیرش می کند و برای اولین بار است که چنین پیوندی در یک کودک انجام شده است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه