تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 فروردین 1398
پیوند سلول های بنیادی بویایی: یک استراتژی جدید موثر برای ترمیم آسیب عصب چهره ای

  پیوند سلول های بنیادی بویایی: یک استراتژی جدید موثر برای ترمیم آسیب عصب چهره ای

در حالی که جراحی می تواند به احیای آسیب شدید عصب چهره که معمولا بدنبال ترومای استخوان گیجگاهی اتفاق می افتد کمک کند، اما ریکاوری عملکردی ضعیف مشاهده شده در برخی از بیماران موجب شده است که محققین به دنبال یافتن راه حلی جایگزین باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در این راستا، محققین دانشگاه نگویای ژاپن به دنبال ارزیابی پتانسیل سلول های بنیادی بویایی که پیش از این پتانسیل آن ها در پیوند و حمایت از فرا رشد آکسونی بعد از آسیب طناب نخاعی نشان داده شده است، به عنوان یک رویکرد اتولوگ در درمان آسیب عصب چهره ای بوده اند. در این مطالعه که در مجله معتبر Stem Cells Translational Medicine به چاپ رسیده است، محققین ثابت کرده اند که سلول های بنیادی بویایی موشی نوزادی پیوند شده به کمک یک هیدروژل ژلاتینی زیست تخریب پذیر می تواند ریکاوری آسیب عصبی چهره ای را در مدل موشی تقویت کند. این سلول های بنیادی که از موکوس بویایی نوزادان موش جداسازی می شوند مارکرهای سلول های بنیادی عصبی را بیان می کنند و قابلیت خودنوزایی طولانی مدت را نشان می دهند و طیف وسیعی از فاکتورهای رشد مانند GAS1، NGF، TWEAKR و ... را بیان می کنند.

با توجه به ذات سهل الوصول سلول های بنیادی بویایی و پتانسیل درمانی ثابت شده آن ها در مدل موشی آسیب عصبی، محققین پیش بینی می کنند که استفاده از سلول های بنیادی بویایی می تواند یک استراتژی درمانی جدید برای بیماران انسانی باشد که دچار آسیب عصب چهره ای شده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه