تاریخ انتشار: شنبه 15 بهمن 1390
چاقی اندازه مغز شما را کاهش می دهد

  چاقی اندازه مغز شما را کاهش می دهد

پژوهشی جدید در دانشگاه اوپسالا نشان می دهد که یک منطقه خاص مغز مرتبط با تنظیم اشتها در افراد مسنی که چاق هستند ،  از فعالیت کمتری برخورداراست. اختلالات ایجاد شده در اثراختلال درعادات غذا خوردن در طول زندگی ممکن نتیجه عملکرد نامناسب مغز در کنترل مرکز اشتها باشد. این یافته ها در مجله بین المللی چاقی به چاپ رسید.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medicalexpress؛ مطالعات Samantha Brooks   و Helgi Schiöth ، محققان گروه علوم اعصاب در دانشگاه اوپسالا و لندن نشان داد ،  کنترل بیش از حد  مرکز اشتها در افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی به حجم بیشتر مغز در این منطقه ارتباط دارد . این پژوهش همچنین نشان داد که در زنان مبتلا به بی اشتهایی ناشی از عدم خوردن غذا نیز این منطقه مغزی از حجم بیشتری نسبت به سایر افراد برخورداراست.
 در یک مطالعه جدید ، سامانتا بروکس ، همراه با همکارانش از دانشگاه اوپسالا  و پژوهشگرانی از دانشگاه های دیگر اروپایی ، به بررسی آن مناطقی از مغز افراد مبتلا به چاقی که دردراز مدت در تنظیم اشتها دخیل بودند، پرداختند. با استفاده از تصویربرداری مغناطیسی (MRI) پژوهشگران مغز 292 مرد و زن سالمند را که به دوگروه با وزن طبیعی  وچاق تقسیم شده بودند در طی یک دوره پنج ساله قبل و بعد از اسکن مورد بررسی قرار دادند. در کسانی که از چاقی مفرط رنج می بردند کاهش در بخش فرونتال مغز مشاهده شد.
سامانتا بروکس می گوید : " افراد مسنی که به طور مداوم در طی یک دوره پنج ساله چاق شده بودند حجم  بخش فرونتال مغز کاهش قابل توجهی را نشان می داد.از سوی دیگر چاقی در این افراد باکاهش عملکرد بخشی از مغز که کنترل میزان مصرف مواد غذایی را به عهده داشت همراه بود". چاقی پدیده ای رو به افزایش در جوامع مدرن بشریت است  ، این در حالی است که تحقیقات  محققان  هنوز نمی تواند علت کاهش فعالیت وحجم مغز را به دلیل چاقی توجیه کند ، بررسی ها و مطالعات در این زمینه برای تعیین این ارتباطات همچنان  ادامه دارد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه