تاریخ انتشار: شنبه 20 دی 1399
چرا درمان استاندارد اختلالات دو قطبی برای اغلب بیماران موثر نیست

  چرا درمان استاندارد اختلالات دو قطبی برای اغلب بیماران موثر نیست

لیتیوم به عنوان درمان استاندارد برای اختلالات دو قطبی(BD) شناخته می شود، اما تقریبا 70 درصد افراد مبتلا به اختلالات دو قطبی به آن پاسخ نمی دهند و همین امر موجب می شود که آن ها در ادامه زندگی شان دچار ناتوانی و نوسانات خلقی شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید بوسیله دکتر راستی گاج و همکارانش در انستیتو سالک نشان داده است که کاهش فعالیت ژن LEF1 عملکرد معمولی نورون ها را مختل می کند و موجب تهییج پذیری بسیار زیاد سلول های مغزی می شود که از مشخصه های اختلالات دو قطبی است. این یافته می تواند هدف جدیدی دارویی و درمانی را برای درمان اختلالات دو قطبی معرفی کند. هم چنین این ژن می تواند بیومارکری برای پاسخ دهی عصبی لیتیوم باشد.

این مطالعه با هدف شناسایی مکانیسم های مولکولی پشت پرده مقاومت لیتیومی انجام گرفت و نشان داد که نورون های مشتق از نوروسفیر که دچار نقصان برای LEF1 باشند به لیتیوم پاسخ نمی دهند. در این مطالعه، محققین با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به اختلالات دو قطبی، نوروسفیرهایی را تولید کردند که بررسی ها حاکی از نقصان LEF1 در آن ها بود. به عقیده دکتر راستی گاج و همکارانش، یافتن رهی برای افزایش بیان LEF1 و ژن های وابسته به آن می تواند هدفی برای مداخلات دارویی برای اختلالات دو قطبی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه