تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آبان 1396
چگونه می توان سلول های خفته در تومورهای سرطانی را تخریب کرد!

  چگونه می توان سلول های خفته در تومورهای سرطانی را تخریب کرد!

در بسیاری از انواع سرطان های متاستاز کننده، برخلاف شیمی درمانی های موفقیت آمیز، تومورها مجددا پدیدار می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین منتسب به دانشگاه برن، دریافته اند که برخی از سلول های به این دلیل از شیمی درمانی در امان می مانند که در فاز خفتگی به سر می برند. این سلول های خفته دارای نقص های خاصی هستند با این حال، آن ها نیز قابل تخریب شدن هستند و به همین دلیل می توان با هدف قرار دادن آن ها کارایی شیمی درمانی را برای بیماری های خاص افزایش داد.

استفاده در شیمی درمانی در نگاه اول بسیار موثر می آید و می تواند در برخی از افراد حتی تومورهای متاستازی را نیز از بین ببرند و گاهی تصور می شود که این سلول ها به طور کلی ریشه کن شده اند اما مطالعات نشان داده است که معمولا تعداد اندکی از سلول های سرطانی باقی می مانند و دلیلی برای عود مجدد سرطان می شوند. اما چه چیزی موجب بقای این سلول ها می شود؟

محققین برن براین باورند که از آن جایی که شیمی درمانی ها سلول هایی را هدف قرار می دهند که فعالانه تقسیم می شوند، بنابراین برخی از سلول هایی که به حالت خفته هستند می توانند از این درمان ها مصون بمانند. اما این سلول های خفته نیز دارای موتاسیون هایی هستند که مانع از ترمیم آسیب های DNAشان می شود و به همین دلیل این سلول ها نیز می توانند هدفی برای داروهای ضد سرطانی باشند. اما محققین برای تخریب این سلول ها، ایمنی درمانی را توصیه می کنند که با تقویت سیستم ایمنی به مبارزه با سرطان کمک می کند. به عقیده آن ها وجود نقص در سیستم ترمیم DNA این سلول ها پاشنه آشیلی برای آن است و به همین دلیل می توان با استفاده از ایمنی درمانی یا با داروهای ضد سرطانی خاص، با این سلول های بنیادی سرطانی خفته که دلیل اصلی عود مجدد سرطان و مقاومت درمانی هستند، مبارزه کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه