تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 دی 1390
ژن درمانی با فاکتور رشد عصب می تواند از بیماری های قلبی دیابتی پیشگیری کند؟

  ژن درمانی با فاکتور رشد عصب می تواند از بیماری های قلبی دیابتی پیشگیری کند؟

دیابت عامل خطرناکی برای بیماری های قلبی و عروقی است و می تواند جریان خون را به بافت قلب کاهش و به سلول های قلبی صدمه زده و در نتیجه موجب نارسایی قلبی شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، تحقیقات جدید توانایی ژن درمانی با فاکتور رشد عصبی (NGF) برای مقابله با نارسایی قلبی دیابتی و بیماری عروق کوچک در موش را مورد بررسی قرار داده است.
این تحقیق توسط پروفسور Costanza Emanueli  محقق ارشد موسسه قلب بریستول انجام و نتایج آن در مجله Diabetes منتشر شده است.
دانشمندان بر این باورند که NGF اثر محافظتی بر روی سیستم قلبی عروقی دارد ، اما این احتمال که ژن درمانی قلب با استفاده ازNGF بتواند از نارسایی قلبی دیابتی جلوگیری کند تا به حال مورد مطالعه قرار نگرفته است.

این تیم تاثیر افزایش سطح میوکاردی NGF با استفاده ازوکتورهای آدنو ویروسی (AAVs) برای جلوگیری از نارسایی قلبی دیابتی را مورد بررسی قرار داد.
پروفسور Emanueli گفت : "مطالعه ما نشان دهنده پیشرفت عمده ای در مقابله با بیماری قلبی در بیماران دیابتی است که از علل اصلی مرگ و میر در جهان می باشد. همچنین نشان دهنده گامی به جلو در هدف ما برای استفاده از روش های درمانی مبتنی بر NGF در بیماران قلبی و عروقی است.

دیابت سطح NGF قلب را کاهش می دهد بنابراین ، مهندسی قلب دیابتی با AAVs ، با افزایش تولید فاکتور رشد NGF می تواند ازنارسایی قلبی جلوگیری کند.  
در این مطالعه ، با صدمه زدن به سلول های پانکراسی تولید کننده انسولین در موش دیابت نوع 1 القا شد. بیان mRNA فاکتورNGF موشی 12 هفته  پس از دیابت  درموش ها  و گروه شاهد اندازه گیری شد.  در آزمایش جداگانه ای، دو هفته پس از دیابت ، تزریق سیستمیک AAV9 به منظور هدف قرار دادن سلول های قلبی انجام شد. محققان دریافتند دیابت سبب کاهش بیان قلبی mRNA  فاکتورNGF می شود.

12 هفته پس از دیابت ، ژن درمانی NGF با استفاده از دو AAV2 یا AAV9 از اختلال عملکرد قلب ناشی از دیابت ممانعت کرده و سبب کاهش آپوپتوز قلب و حفظ  جریان خون قلب و عروق شد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که ژن درمانی با NGF ممکن است پتانسیل درمانی فوق العاده ای برای درمان کاردیومیوپاتی دیابتی باشد .
با این حال ، پیش از اینکه این روش ژن درمانی بتواند در بیماران مورد آزمایش قرار گیرد ، می بایست مطالعات پیش بالینی به منظور تأیید و ایمنی NGF با واسطه AAVs در دیابت نوع 1 و همچنین یافتن مناسب ترین سروتیپ AAVs  و دوز بهینه انجام گیرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه