تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آبان 1396
ژن درمانی برای محافظت از فرد در برابر نقص های حافظه ای و شناختی ناشی از پیری

  ژن درمانی برای محافظت از فرد در برابر نقص های حافظه ای و شناختی ناشی از پیری

محققین اسپانیایی در دانشگاه بارسلونا برای اولین بار نشان داده اند که تنظیم ژن مغزی Klotho با استفاده از ژن درمانی می تواند از مشکلات مربوط به حافظه و یادگیری که ناشی از پیری هستند، در موش جلوگیری کنند. این مطالعه راه را برای درمان برخی از بیماری های مخرب عصبی باز می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه بارسلونا در مطالعات گذشته شان نشان داده بودند که Klotho فرایندهای مرتبط با پیری را تنظیم می کند و زمانی که افزایش بیان می یابد امید به زندگی را در افراد افزایش می دهد و این در حالی است که مهار آن منجر به نقص در یادگیری و حافظه می شود.

در مطالعه ای جدید با استفاده از مدل موشی، آن ها برای اولین بار نشان داده اند که زمانی که یک دوز از این ژن به سیستم عصبی مرکزی تزریق شود، کاهش عملکرد شناختی ناشی از پیری را در جانوران پیر مهار می کند. مبنای این درمان استفاده از وکتورهای ویروسی آدنو(AAV) است و به عقیده محققین استفاده از این ژن درمانی توانایی درمان بیماری هایی مانند زوال عقل و اختلالات مخرب عصبی مانند آلزایمر، MS و ... را دارد. محققین این درمان را ثبت اختراع کرده و مجوز استفاده از آن را در اختیار کمپانی Kogenix قرار داده اند. هدف اصلی این امر رسیدن به سرمایه اولیه برای خارج شدن از فاز حیوانی درمان و وارد شدن به فاز بالینی معرفی شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه