تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 خرداد 1399
کارآزمایی بالینی که نشان دهنده توانایی یک محلول موضعی مبتنی بر سلول های بنیادی برای رشد مو است

  کارآزمایی بالینی که نشان دهنده توانایی یک محلول موضعی مبتنی بر سلول های بنیادی برای رشد مو است

نتایج یک کارآزمایی بالینی چاپ شده در نشریه نشان می دهد که چگونه یک محلول موضعی ساخته شده از سلول های بنیادی منجر به رشد مجدد مو در افرادی می شود که به نوع خاصی از طاسی مبتلا هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، آلوپشی آندروژن(AGA)، نوعی الگوی طاسی مردانه است که به دلایل ژنتیکی، هورمونی و محیطی ایجاد می شود. این عارضه بیش از 50 درصد مردان و بسیاری از زنان پیرتر از 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. در حال حاضر درمان های اندکی وجود دارند که برای درمان AGA مورد تایید FDA قرار گرفته اند که اغلب آن ها هم دارای عوارض جانبی مانند از دست رفتن لیپیدو و عملکرد نامناسب نعوذ هستند.

اما سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی(ADSCs)، هورمون های رشد متعددی را ترشح می کنند که به تکوین و تکثیر سلول ها کمک می کنند. طبق مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفته، فاکتورهای رشدی مانند HGF، VEGF، IGF و  PDGF موجب افزایش اندازه فولیکول مو طی تکوین مو می شوند.

اما در مطالعه ای جدید، محققین در دانشگاه یانگ سان کره جنوبی محلولی را از عصاره مشتق از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی(ADSC-CE) تولید کرده اند و از آن در مطالعه ای بالینی روی 38 بیمار(29 مرد و 9 زن) مبتلا به AGA استفاده کردند. این محلول به صورت دو بار در روز برای 16 هفته بوسیله این بیماران استفاده شد و بعد از این مدت مشخص شد که افرادی که این محلول را دریافت کردند، فولیکول های موی قطورتری را تولید کردند.

یافته های ما نشان می دهد که استفاده از محلول ADSC-CE پتانسیل بالایی را به عنوان یک استراتژی درمانی جایگزین برای رشد مو در بیماران مبتلا به AGA دارا است و می تواند تراکم و ضخامت مو را افزایش می دهد و این در حالی است که هیچ خطری برای فرد ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه