تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1393
کاربردهای بالینی ساختارهای میکرومهندسی شده با سلول های بنیادی

  کاربردهای بالینی ساختارهای میکرومهندسی شده با سلول های بنیادی

یک عنصر کلیدی از اسباب بازی کودکانه عمومی Silly Putty توانسته است به محققین در ایجاد درمان هایی برای اختلالات مغزی و عصبی مانند بیماری نورون های حرکتی با استفاده از سلول های بنیادی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازskynews، محققین در این مطالعه از مولکولی که به Silly Putty ویژگی های غیرمعمول آن را می بخشد برای رشد سلول های طناب نخاعی روی یک فرش نرم و فوق العاده خوب استفاده کرده اند.

این محققین دریافته اند که اعصاب حرکتی در مقایسه با سطوح طبیعی سخت روی چنین بسترهایی سریع تر رشد می کنند. هم چنین این نورون ها در مقایسه با اعصاب حرکتی درون بدن فعالیت الکتریکی نیز نشان داده اند.

این مطالعه در ابتدا نشان داد که سیگنال های فیزیکی نیز شبیه سیگنال های شیمیایی می توانند به طور مستقیم روی سلول های بنیادی جنینی انسانی اثر گذار باشند.

عمدتا یک پلیمر سیلیکونی به نام پلی دی متیل سیلوکسان(PDMS) مسئول ویژگی های اسباب بازی Silly Putty است.

این مطالعه نیز از کشت سلول های بنیادی جنینی روی بستری نرم و از جنس PDMS استفاده کرده است. بعد از 23 روز مشاهده شد که کلونی نورون های حرکتی طناب نخاعی بیش از 4 برابر خالص تر  و 10 برابر بزرگتر از سلول هایی بودند که در ظروف معمولی کشت داده شدند.

با توجه به این مطلب برای کاربردهای بالینی سلول های بنیادی جنینی احتیاج به سیستم های کشتی است که بتوانند به طور معقول سلول های هدف بیشتری را تولید کنند و عملکرد آن ها را حفظ کنند.

این روش گامی بزرگ برای استفاده از سطوح میکرو مهندسی شده برای کنترل سیگنال های محیطی مکانیکی است.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه