تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1396
کاهش آسیب بافتی ناشی از حمله قلبی

  کاهش آسیب بافتی ناشی از حمله قلبی

دستاوردهای جدید دانشکده ی علوم Bristol به تشریح چگونگی تجمع سلول ها در اطراف رگ های خونی (presite)کمک می کند. هورمون لپتین نقش مهمی در این فرآیند دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  لپتین بوسیله ی سلول های بافت چربی تولید می شود که منجر به توازن انرژی در بدن بوسیله ی کنترل اشتها می شود. این مطالعه می تواند نقش مهمی در درمان عوارض ناشی از حملات قلبی و سرطان داشته باشد. رشد رگ های خونی جدید آنژیوژنز نام دارد و مهمترین روند هم در سلامتی و هم در بیماری می باشد. این روند باعث ترمیم بافت ها پس از جراحت شده و همچنین نقش مهمی در رشد و انتشار سرطان دارد.

مطالعات مربوط به قلب در انگلستان به چگونگی تمایل روند preside به تولید سلول ها در اطراف رگ های خونی و نقش لپتین در این فرآیند  می پردازد.

یکی از راه های درمان عوارض ناشی از حمله قلبی عمل بای پس قلب است. این امر از رگ های خونی گرفته شده موجود در پا  یا هر جای دیگر انجام می شود تا از این طریق سرخرگ بسته شده را دور بزنند و جریان خون را افزایش دهد تا به خون عضلات قلبی برسد. این روش نیاز به جراحی سنگین دارد و یک روش تهاجمی می باشد. مطالعات انجام گرفته به توسعه ی روش های درمان جایگزین برای بیماران قلبی می پردازد. گروه تحقیقاتی دریافتند پروسه ی preside زمانیکه بدن در شرایط کمبود اکسیژن قرار میگیرد 40 برابر بیش تر نسبت به تاثیر لپتین اثر دارد و به بافت ها کمک می کند تا در هنگام کمبود اکسیژن رگ خونی بیشتری بسازند و این روند ادامه داشته باشد تا زمانیکه غلظت اکسیژن طبیعی شود. در کنار این یافته ها، این تحقیق نشان داد که لپتین چندین نقش مهم دارد که در رگ زایی نواحی ای که در معرض کمبود اکسیژن قرار گرفته موثر می باشد

در اغلب موارد حمله ی قلبی زمانی اتفاق می افتد که سرخرگ مسدود میشود و نتیجه ی کاهش خون رسانی به قلب، آسیب به عضلات قلبی می باشد با تحریک رشد رگ های خونی جدید، پدیده ی preside باعث ترمیم آسیب بافت عضلانی قلب بعد از حمله قلبی می شود. این پدیده در زمینه ی ترمیم بافت آسیب دیده ی قلبی بسیار مناسی است اما در سرطان، آنژیوژنز باعث بقای سلول های سرطانی در اثر خون رسانی به آن ها می شود.

افزایش لپتین در پدیده ی preside در آسیب قلبی می تواند به درمان سریع تر عوارض کمک کند محدود نمودن لپتین در سرطان باعث کاهش خون رسانی به تومور مورد نظر و در معرض گرسنگی قرار دادن آن و کوچک شدنش می شود.  این پروژه می تواند درمان های جدیدی را جایگزین عمل بای پس برای بیماران مبتلا به حملات قلبی ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه