تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
کروناویروس های فصلی ممکن است فرد را در برابر بیماری COVID-19 محافظت کنند

  کروناویروس های فصلی ممکن است فرد را در برابر بیماری COVID-19 محافظت کنند

به دلیل شیوع ویروس SARS-CoV-2، مرگ و میر زیادی در امریکا، اروپا و آسیا اتفاق افتاده است و این در حالی است که میزان آلودگی و مرگ در ناحیه آفریقا تقریبا کم باقی مانده است. تصور می شود که قرار گرفتن افراد این ناحیه در معرض سایر کروناویروس ها قبل از پاندمی COVID-19 منجر شده است که این افراد تا حدی در برابر این ویروس حفاظت شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در پژوهشی جدید محققین این فرضیه را مورد تست قرار داده اند و آنتی بادی های واکنش دهنده با SARS-CoV-2 را در نمونه های پلاسمای جمع آوری شده از افراد آفریقایی و آمریکایی که پیش از این در معرض COVID-19 قرار نگرفته بودند، مقایسه کردند. نمونه های پلاسما از این افراد جمع آوری شد و برای پروتئین های اسپایک و نوکلئوکپسید همه کروناویروس های انسانی شناخته شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شیوع واکنش پذیری سرولوژیک SARS-CoV-2 در نمونه های جمع آوری شده از افراد آفریقایی در مقایسه با آمریکایی ها به میزان قابل توجهی بالاتر بود. اغلب آنتی بادی های موجود در این نمونه ها پروتئین نوکلئوکپسید و اسپایک سایر کروناویروس ها را نیز شناسایی می کردند و به نوعی نشان دادند که قرار گرفتن در معرض سایر کروناویروس ها قبل از مواجهه با SARS-CoV-2 می تواند از افراد در برابر این ویروس به میزان قابل توجهی حفاظت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه