تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 مهر 1399
کشف مکانیسم مقاومت دارو در لوکمیا

  کشف مکانیسم مقاومت دارو در لوکمیا

شبیه بسته بندی کردن یک محصول که به صورت یک محافظ برای آن عمل می کند، مخلوط سلول ها و مایعات که پیرامون مغز استخوان را در بر گرفته اند نیز نقش پشتیبان و تغذیه کننده را برای سلول های بنیادی خون ساز بازی می کنند. وجود سلول های ایمنی و سایر اجزای تخصصی درون ریز محیط مغز استخوان، عملکرد و سلامت سلول های بنیادی خون ساز را تضمین می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مغز استخوان به ویژه در موارد لوکمیا به دستکاری آسیب پذیر است. لوکمیا به عنوان سرطان بافت خون ساز، ریز محیط یا نیچ مغز استخوان را برای حفاظت و پیشبرد بقای سلول های توموری دستکاری می کند. در پژوهشی جدید در دانشگاه تمپل، محققین نشان داده اند که این محیط پشتیبان به سلول های لوکمیایی که بیان ژن های BRCA1 و BRCA2 کافی نیست این توانایی را می دهد که به داروهای ضد سرطانی مانند مهار کننده های PARP مقاومت نشان دهند. محققین کشف کرده اند که این مقاومت ناشی از افزایش بیان مولکولی به نام TGFβR روی سطح سلول های بنیادی لوکمیایی است.

این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که مقاومت لوکمیا به مهار کننده های PARP می تواند از طریق استفاده از ترکیب مهار PARP و بلوک کردن فعالیت TGFβR کیناز شکسته شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه