تاریخ انتشار: یکشنبه 16 بهمن 1390
کشف نقشه سه بعدی ژنوم انسان برای کمک به درک بیماری ها

  کشف نقشه سه بعدی ژنوم انسان برای کمک به درک بیماری ها

دکتر Yijun RUAN ازموسسه ژنوم سنگاپور (GIS) ، با مطالعه مداوم درپیکربندی ساختاری ژنوم انسان ، چگونگی تعامل وارتباط ژنها واثرآنها بر یکدیگر حتی زمانی که دورازهم هستند را آشکار ساخت. این کشف در درک چگونگی تعامل ژن ها در انسان بسیار مهم است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ با استفاده از یک تکنولوژی ژنومی اختراع شده توسط دکتر Ruan و تیم او، به نام ChIA-PET ،این گروه بین المللی در سنگاپور، برخی از مکانیسم های اساسی در تنظیم بیان ژن در سلول های انسانی را کشف کردند.
دکتر Ruan توضیح داد: " ژن ها در ارگانیسم های بالاتر به صورت جداگانه بیان می شوند، در حالی که در موجودات پست مانند باکتری ها چند ژن به صورت خطی با هم به عنوان یک اپرون بیان می شوند. "یافته های جدید دراین مطالعه نشان داد که هر چند ژن ها در ژنوم انسان دوراز یکدیگرقرار دارند،اما ژن های مربوطه درواقع ازطریق فعل وانفعالات دوربرد کروماتین سازمان یافته اند.
این مطالعه با استفاده ازیک فن آوری نقشه کشی DNA به نام ChIA-PET ، دریک فضای سه بعدی نشان داد که ژن های خطی با فاصله زیاد در ژنوم انسان جدا شده ومی توانند وقتیکه فعالیت آنها آغازمی شود در کنار یکدیگرو بصورت خطی درسلول قرار گیرند. فن آوری ChIA-PET  مانند تلسکوپی است که می تواند دراکتشاف  ژنوم انسان مورد استفاده قرار گیرد"
این پروژه در سال 2003 با هدف کشف تمام عناصر کارکردی در ژنوم انسان برای به دست آوردن درک عمیق تر از زیست شناسی انسان و توسعه استراتژی های جدید برای جلوگیری و درمان بیماری ها راه اندازی شد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه