تاریخ انتشار: جمعه 08 فروردین 1399
کشف یک نیچ یا ریز محیط برای نورون ها در بخشی از بافت بینی انسان بالغ

  کشف یک نیچ یا ریز محیط برای نورون ها در بخشی از بافت بینی انسان بالغ

آیا امکان تولید سلول های عصبی جدید در مغز بالغ وجود دارد؟ جواب به این سوال سال های ذهن محققین را درگیر کرده است و پژوهش های زیادی در راستای پاسخ به این سوال صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در پاسخ به این سوال، اخیرا گروهی از محققین جمعیت از سلول ها را در بخشی از بافت بینی انسان بالغ موسوم به نورواپی تلیوم بویایی شناسایی کرده اند. این نورون ها، سلول های تخصصی در مغز هستند که برای انتقال اطلاعات از سایر سلول های عصبی و عضلات به مغز طراحی شده اند. ناحیه بویایی بینی مکانی برای گیرنده های عصبی با توانایی بویایی است.

در این مطالعه، محققین با استفاده از نمونه های انسانی دریافتند که نورون های نابالغ تولید شده بوسیله سلول های بنیادی بیش از نیمی از نورون های بافت نورواپی تلیوم بویایی را تشکیل می دهند که نشان دهنده تشکیل نورون های جدید در این ناحیه است.

طی روند پیری یا بدلیل بیماری هایی مانند آلزایمر که بخشی از بافت عصبی دژنره یا تخریب می شود، حس بویایی نیز تا حد زیادی از بین می رود. با توجه به همین امر محققین از بین رفتن نیچ یا ریز محیط حاوی سلول های بنیادی و تولید کننده نورون های جدید در نورواپی تلیوم بویایی را در این امر دخیل می دانند، هر چند برای اثبات این امر نیاز به مطالعات بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه