تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اسفند 1396
کشفی جدید در سیستم عصبی که می تواند اطلاعات جدیدی را برای درمان سکته و درد ارائه دهد

  کشفی جدید در سیستم عصبی که می تواند اطلاعات جدیدی را برای درمان سکته و درد ارائه دهد

مطالعه جدیدی که در مجله معتبر Nature به چاپ رسیده است، برای اولین ساختار اتمی اجزای مولکولی کلیدی سیستم عصبی را نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین دانشگاه OHSU از تکنیک های پیشرفته تصویربرداری برای نشان دادن وضعیت استراحت کانال های یونی حساس به اسید استفاده کرده اند. این کانال ها، کانال های یونی مهمی هستند که در سراسر بدن پراکنده شده اند. محققین این کانال ها را اهداف مناسبی برای درمان سکته می دانند و به عقیده آن ها، این کانال های نقش های مهمی را در انتقال درد بازی می کنند.

کانال های یونی، دروازه های کوچکی در غشای سلول های بدن هستند که اجازه انتقال سیگنال ها در سیستم عصبی را می دهند. تصور می شود که کانال های یونی حس کننده اسید، در احساس درد و هم چنین اختلالات روانی نقش دارند. انتظار می رود که فاکتور، داروها و عوامل درمانی هدف قرار دهنده این کانال ها بتوانند نقش مهمی را برای درمان سکته و درد بازی کنند. این محققین استرالیایی پروتئین کوچکی را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد این کانال های یونی حس کننده اسید را در مغز جوندگان هدف قرار می دهند و می تواند درمان بالقوه مفیدی برای آسیب مغزی ناشی از سکته باشند. فاز بعدی مطالعه، بررسی کانال های قالب گیری شده درون بافت برای درک بهتر نحوه برهمکنش این کانال ها با سایر پروتئین های کلیدی درون غشای سلولی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه