تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 مرداد 1392
کلاس جدید دارویی که منجر به متلاشی شدن سلول سرطان می شود!

  کلاس جدید دارویی که منجر به متلاشی شدن سلول سرطان می شود!

دانشمندان استرالیایی برای نخستین بار کلاس جدیدی دارویی را توسعه داده‌اند که با هدف قرار دادن ساختار سلول سرطانی، مسیر را برای روش های درمانی جدید سرطان بویژه در کودکان هموار می‌کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر «جاستین اشتن» از محققان موسسه علوم پزشکی استرالیا تأکید می‌کند: حمله به ساختار سلول سرطانی یکی از اهداف اصلی محققان برای مقابله با سرطان محسوب می‌شود، اما تاکنون نتیجه مطلوبی برای توسعه روش درمانی موثر با این روش توسعه نیافته است، چراکه بلوک‌های سازنده ساختار سلول سرطانی در ساخت قلب و عضله نیز استفاده می‌شوند.
 
اما محققان دانشگاه نیوساوت ولز (UNSW)‌ بلوک های سازنده دیگری را به نام پروتئین تروپومیوزین (tropomyosin) شناسایی کردند که بطور کلی از نمونه‌های موجود در قلب و عضله متمایز بوده و می‌تواند بصورت ایمن مورد هدف قرار بگیرد.
کلاس جدید دارویی که توسط محققان استرالیایی توسعه یافته است، باعث متلاشی شدن سریع ساختار سلول سرطانی می شود.
 
روش درمانی با کمک کلاس جدید دارویی برای دو نوع سرطان در مدل حیوانی شامل نوروبلاستوم (سرطان شایع در کودکان) و سرطان پوست دارای اثربخشی است.
 
پروفسور «پیتر گانینگ» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: این کلاس دارویی می تواند منجر به توسعه روش های جدید شیمی درمانی شود که از نتایج مطلوب تر در مقابله با سرطان های مقاوم به درمان بویژه در کودکان برخوردار بوده و در دراز مدت عوارض جانبی کمتری برجای می گذارد.
 
نتایج این مطالعه در مجله Cancer Research منتشر شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه