سرطان خون، جهش U2AF1
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آذر 1390
کلید خطای ژنتیکی در خانواده سرطان خون کشف شد

  کلید خطای ژنتیکی در خانواده سرطان خون کشف شد

دانشمندان یک جهش ژنتیکی بسیار مهم را در برخی از بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلاستیک کشف کردند. این سندرم یک گروه از سرطان خون است که می تواند به یک نوع کشنده سرطان خون تبدیل شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Nature Genetics ،   تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی واشنگتن در سنت لوئیس شواهدی مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به جهش ، بیشتر احتمال ابتلا به سرطان خون حاد را دارند کسب کردند.
در حالی که اثبات دقیق این موضوع نیاز به بررسی بیماران بیشتری دارد اما این مطالعه نشان داد که یک تست ژنتیکی می تواند روزی با دقت بیشتری برای تشخیص این اختلال و پیش بینی دوره بیماری به کار آید.
دانشمندان جهشی در یک ژن با نام U2AF1 را زمانی که آنها توالی کل ژنوم یک مرد 65 ساله مبتلا به سندرم میلودیسپلاستیک (myelodysplastic ) را بررسی می کردند  کشف کردند که به سمت سرطان خون رفته بود و آن را با ژنوم سلول های توموری مقایسه کردند.
آنها همچنین خطای ژنتیکی در سایر بیماران مبتلا به سندرم میلودیسپلاستیک ونشانه ای از اهمیت این جهش را شناسایی کردند.
Matthew Walter، انکولوژیست و نویسنده ارشد این مقاله گفت: جهش در این ژن بر روی صفحه رادار کسی دیده نشده است.
وی افزود: در بسیاری از موارد، تشخیص سندرم میلودیسپلاستیک نامشخص است چرا که یک آزمایش مستقیم برای آن وجود ندارد. با بررسی سطح ژنتیکی مرتبط با این بیماری، امیدواریم که در نهایت به بهبود تشخیص و درمان این اختلال کمک شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه