تاریخ انتشار: شنبه 15 بهمن 1390
کوتاه ترین مسیر تبدیل سلول های بنیادی به سلول های سیستم عصبی

  کوتاه ترین مسیر تبدیل سلول های بنیادی به سلول های سیستم عصبی

بررسی های انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داد که امکان تبدیل مستقیم  سلول های بنیادی، پوست موش به سلول هایی که به سه قسمت اصلی سیستم عصبی حیوان تبدیل می شود ، بر اساس روش  انجام شده توسط این گروه وجود دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از mercurynews؛ موفقیت شگفت انگیزبه دست آمده از این روش به نظر می رسد این ایده  راکه "pluripotency"  یا"پر توانی سلولها" - توانایی سلول های بنیادی برای تبدیل شدن به تقریبا هر سلول در بدن - برای تبدیل یک سلول به نوع دیگر سلول لازم است.
این بررسی ها نشان داد که جایگزینی تکنیک "induced pluripotency," به عنوان کوتاهترین ومناسب ترین مسیر در درمان یا پژوهش به جای سلولهای بنیادین جنینی امکان پذیر است.
به گفته یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی "این سلول ها در شرایط آزمایشگاهی کاملا عملکردی بوده علاوه بر این٬ قابلیت پیوند به مدل حیوانی را  نیز دارا هستند."
 این مطالعه 30  ژانویه به صورت آنلاین در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم منتشر شد.
این یافته حاکی از آن است که در اینده  تولید انواع سلول های سیستم عصبی برای پیوند که کاملا مطابق بیماری هر فرد باشد دور از دسترس نخواهد بود..
در حالی که تحقیقات زیادی در جهت استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی جنینی در حال انجام است، اما با این حال به دست آوردن  سلول ها از جنین و سپس پیوند این نوع سلول به  بیمار به دلیل  وجود تفاوت های ژنتیکی با مشکلاتی روبروست..
تیم استنفورد در حال تلاش برای تکرار این تکنیک با استفاده از سلول های پوست انسان است.
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 15 بهمن,1390

ناشناس

that was very good

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه