تاریخ انتشار: پنجشنبه 02 مرداد 1399
گامی نزدیک تر به اندام های قابل پیوند رشد یافته در آزمایشگاه

  گامی نزدیک تر به اندام های قابل پیوند رشد یافته در آزمایشگاه

زیست شناسان و مهندسین زیستی در EPFL روش جدیدی را برای طراحی مینی کبدهای انسانی ساده سازی شده ارائه کرده اند. این روش یک پیشرفت فوق العاده در زمینه برطرف کردن نیاز به بافت های قابل پیوند رشد یافته در آزمایشگاه محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین EPFL یک ورژن بسیار کوچک و ساده از ارگانوئیدهای انسانی را با استفاده از سلول های بنیادی دو توانه(bipotent) تولید کرده اند که به طور طبیعی در مجاری صفراوی متصل کننده کبد به کیسه صفرا وجود دارند. اما پیشرفت در این زمینه مربوط به این حقیقت می شود محققین نوع جدیدی از یک ماتریکس یا داربست را تولید کرده اند و به محیط کشت سلول ها نیز پپتیدهایی را به عنوان فاکتور رشد اضافه کرده اند.

ماتریکس تولید شده بوسیله محققین از نظر ساختار، سفتی و نرمی و ترکیبات بسیار شبیه کبد طبیعی است و به عقیده محققین می تواند در آینده ای نزدیک برای درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی که یک بیماری مربوط به چاقی و دیابت است، استفاده شود. علاوه بر این، این محققین امیدوارند از این پلت فرم یا ماتریکس جدید برای شبیه سازی ریز محیط فیبروز کبدی استفاده کنند و در ادامه از آن برای تست کردن درمان ها و داروهای جدید استفاده کنند.

با تایید و تثبیت این امر که داربست طراحی شده می تواند بستری مناسب برای تولید اندام کبدی باشند، محققین امیدوارند که بتوانند راهی برای تمایز موثرتر سلول های بنیادی به سلول های کبدی بیابند و بدین ترتیب اندام قابل پیوندی را تولید کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه