تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آذر 1399
گرفتن تصاویر سه بعدی از تومورها با رزولوشن کوچک تر از سلول

  گرفتن تصاویر سه بعدی از تومورها با رزولوشن کوچک تر از سلول

محققین در انستیتو فرانسیس کریک تکنیک تصویربرداری جدیدی را ارائه کرده اند که اجازه مشاهده هم زمان چندین نوع بافت به صورت سه بعدی را می دهد و موجب می شود که محققین و پزشکان دید بسیار جامعی از شرایطی مانند سرطان داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تکنیک جدید "آنالیز میکروسکوپ نوری سریع اندام های تمام رنگ آمیزی شده با آنتی بادی" یا FLASH نام دارد  ومی توان از آن برای ارزیابی بافت های سالم و حتی تمام اندام استفاده کرد، بدون این که به یکپارچگی بافت یا اندام آسیبی وارد شود.

اغلب روش های تصویربرداری نیازمند نمونه های بسیار نازکی از بافت هستند که ضخامت چند میکرومتری دارند و در نتیجه نمی توانند منعکس کننده تمام بافت باشند و در نتیجه تصویر درستی از برهمکنش های فضایی بین انواع مختلف بافت ها نمی دهند (برای مثال برهمکنش بین سلول های سرطانی و سلول های ایمنی).

طی یک دوره دو ساله دکتر هنریک مسال و همکارانش در انستیتو فارنسیس کریک از ترکیبی از مواد، تکنیک ها و زمان بندی های مختلف استفاده کردند تا بتوانند تصاویر سه بعدی و با رزولوشن بالاتر را از بافت ها و اندام های بدن ارائه کنند. در نهایت آن ها به تکنیک  FLASH رسیدند که روشی سریع و آسان است که می تواند برای ارزیابی ساختاری تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد و نشان دهد که چگونه آن ها به سرطان های تهاجمی و متاستازیک تبدیل می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه