تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 شهریور 1399
یافتن راهی برای افزایش پاسخ دهی سرطان مغزی کودکان به درمان ها

  یافتن راهی برای افزایش پاسخ دهی سرطان مغزی کودکان به درمان ها

سرطان مغزی کودکان موسوم به مدولوبلاستوما یک سرطان کشنده و مخرب است. در پژوهشی جدید محققین راهی را برای افزایش پاسخ دهی بهتر بیماران مبتلا به این بیماری یافته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مدولوبلاستوما یکی از شایع ترین تومورهای بدخیم مغزی کودکان است  که آن را از نظر مولکولی به چهار زیر گروه دسته بندی می کنند که یکی از آن ها تومورهایی هستند که عواقب عالی دارند به این معنی که به ندرت متاستاز می دهند و به ندرت کشنده هستند. در این گروه زیرنوع Wnt نیز محسوب می شوند فعال شدن مسیر پیام رسانی Wnt در بروز این سرطان نقش دارد.

در مطالعه ای که در دانشگاه مک مستر صورت گرفته است، محققین دریافته اند که کوچک مولکولی که می تواند مسیر Wnt را در زیر نوع های غیر Wnt مدولوبلاستوما فعال کند، موجب می شود که این اشکال تهاجمی تر بیشتر به درمان پاسخ دهند. هم چنین این مطالعه نشان داده است که مسیر Wnt که به طور معمول به عنوان یک پیشبرنده سرطان عمل می کند، در این حالت به عنوان یک مهار کننده سرطان عمل می کند. به نظر می رسد که فعال شدن Wnt موجب می شود که میزان سلول های بنیادی سرطانی کاهش یابد. این سلول های بنیادی سرطانی با پتانسیل خودنوزایی بالایی که دارند دلیل اصلی رشد و پراکنش تومور هستند. فعال شدن Wnt می تواند یک استراتژی درمانی هدفمند خلاقانه برای درمان مدولوبلاستومای مقاوم به درمان باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه