تاریخ انتشار: یکشنبه 21 آبان 1396
یک ایمنی درمانی پیچیده که ممکن است عود مجدد لوکمیا را هدف قرار دهد

  یک ایمنی درمانی پیچیده که ممکن است عود مجدد لوکمیا را هدف قرار دهد

محققین مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون و دانشگاه واشنگتن راه جدیدی را برای مهندسی ژنتیک سلول های T ارائه کرده اند که می تواند در مانع از عود مجدد لوکمیا شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های این مطالعه جدید که در مجله Blood به چاپ رسیده است، مبنایی برای شروع اولین کارآزمایی های بالینی انسانی این ایمنی درمانی جدید است که بر گیرنده های سلول های T مهندسی شده یا TCRها تکیه دارد. این  ایمنی درمانی روش متفاوتی از مهندسی ژنتیک را در مقایسه با درمان های CAR T cell که اخیرا بوسیله FDA مورد تایید قرار گرفته اند، ارائه می دهند.

عود سرطان معمولا در یک سوم بیماران لوکمیایی که متحمل پیوند سلول های بنیادی شده اند رخ می دهد و معمولا 90 درصد این افراد به طور میانگین چهار ماه بعد از عود مجدد می میرند. به همین دلیل  نیاز به درمان هایی است که بتوانند مانند از عود مجدد در بیماران لوکمیایی شوند که متحمل سلول درمانی شده اند.

سلول های T‌ سیستم ایمنی گیرنده های متعددی روی سطح شان دارند که سلول های بیمار یا بیگانه را شناسایی کرده و می کشند. افزایش این توانایی می تواند به مبارزه به سرطان کمک کند. در مطالعه ای که در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون صورت گرفته است یک آنتی ژن سازگاری بافتی کوچک(minor Histocompatibility antigen) یا آنتی ژن H کوچک را روی سطح سلول های لوکمیایی برخی از بیماران کشف کرده اند و بر این باورند که هدف قرار دادن آن ها می تواند یک درمان ضد لوکمیایی انتخابی با حداقل خطرناک برای سایر سلول ها باشد.

وجه تمایز TCR تراپی با CAR T cell‌تراپی ایجاد گیرنده هایی است که به طور طبیعی وجود ندارند. در واقع در این روش محققین گیرنده هایی را با استفاده از مهندسی ژنتیک روی سطح سلول های T ایجاد می کنند که قادر هستند آنتی ژن H کوچک روی سلول های لوکمیایی را هدف قرار دهند. فاز یک این روش در دسامبر 2017 آغاز خواهد شد و اگر نتایج ابتدایی در کارآزمایی های بالینی موفقیت آمیز باشد، محققین از آن در مطالعات بالینی نیز استفاده خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه