تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 مرداد 1399
یک دستگاه جدید حفظ اندام برای کاهش مدت زمان انتظار دریافت پیوند

  یک دستگاه جدید حفظ اندام برای کاهش مدت زمان انتظار دریافت پیوند

پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل یک سیستم جدید را طراحی کرده اند که شرایط را برای حفظ طولانی مدت اندام ها و انتقال آسان تر و مقرون به صرفه تر آن ها برای پیوند آسان می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به طور متداول، اندام های اهدایی روی یخ جابجا می شوند تا نرخ تخریب و فساد آن ها آهسته شود اما این فرایند و رویکرد برای حفظ سلامت اندام در طولانی مدت مناسب نیست. زمانی که یک اهدا کننده سازگار و مناسب پیدا می شود، تیم پزشکی و انتقال اندام باید خیلی سریع با صرفه جویی در ثانیه ثانیه روز و شب، اندام اهدایی را به تیم جراح برسانند. همین عجله و گاهی کار شبانه موجب بروز خطاهایی می شود که گاها جراحان را دست خالی می گذارد. به همین دلیل کمپانی های زیادی به دنبال یافتن راهکاری برای حفظ ماندگاری و سلامت هر چه بیشتر اندام اهدایی بوده اند.

در این راستا محققین دانشگاه نیوکاسل دستگاه جدیدی را طراحی کرده اند که Scuba Tx نام دارد و پراکنش گاز به درون اندام را به خوبی کنترل کرده و مونیتور می کند. این دستگاه که بسیار جمع و جور و سبک است شرایط را برای انتقال اندام به فواصل دور و بدون نیاز به کارشناس یا پزشک میسر می سازد و در نتیجه در زمان و هزینه صرفه جویی می کند. نوآوری Scuba Tx استفاده از فناوری های پیشرفته برای ایجاد یک دستگاه اتوماتیک است که به راحتی قابل استفاده باشد و به نوعی متکی به Persufflation است. از نظر علمی و پیشینه ای، Persufflation به تکنسین های بسیار آموزش دیده برای مونیتور کردن جریان گاز به درون اندام در حین انتقال، متکی بود اما این دستگاه اتوماتیک این امر را با استفاده از یک دستگاه پیشرفته انجام می دهد. در یک مدل تست شده، استفاده از Scuba Tx موجب شده است که کیفیت اندام اهدایی(پانکراس) در مقایسه با روند مرسوم بیش از 24 ساعت کیفیت خود را به بهترین حالت ممکن حفظ کند. به عقیده محققین این دستگاه می تواند بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه فرایند انتقال اندام در زمان پیوند اعضا را برطرف سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه