تاریخ انتشار: شنبه 02 فروردین 1399
یک فناوری تزریقی که می تواند موجب بهبود ترمیم آسیب نخاعی شود

  یک فناوری تزریقی که می تواند موجب بهبود ترمیم آسیب نخاعی شود

تیمی از محققین در دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را برای انتقال سلول های پیش ساز عصبی به آسیب های نخاعی در رت ها توصیف کرده اند که خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهد و پتانسیل ترمیمی سلول ها را افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، سلول های پیش ساز عصبی پتانسیل زیادی را برای درمان بیماری های مختلف مخرب عصبی از جمله آسیب های نخاعی نشان داده اند. سلول های بنیادی دارای توانایی تمایز به انواع متعدد سلول های عصبی را دارند که این امر به شرایط محیطی آن ها بستگی دارد. به همین دلیل توجه و علاقه زیادی برای استفاده از این سلول ها برای ترمیم آسیب های نخاعی و احیای موثر عملکرد آن ها وجود دارد.

در حال حاضر سلول درمانی آسیب های نخاعی شامل وارد کردن مستقیم سوزن به درون پارانشیم نخاعی(طناب اولیه فیبرهای عصبی موجود در ستون مهره ها) است که با خطر آسیب بیشتر و خون ریزی درون پارانشیمی همراه است. اما در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه کالیفرنیا روشی را ارائه کرده اند که کمتر تهاجمی است و موجب رسوب سلول های تزریق شده به درون فضای ساب پیال نخاعی می شود که یک فضای بین غشای پیال و لایه های سطحی آسیب نخاعی است. این روش تزریق اجازه انتقال شمار زیاد سلول با استفاده از تنها یک تزریق را می دهد. سلول های با ویژگی های تکثیری مانند پیش سازهای گلیالی به درون پارانشیم نخاعی مهاجرت می کنند و با گذشت زمان در بخش های متعدد نخاع و هم چنین ساقه مغزی تکثیر می شوند. این سلول های تزریقی ویژگی های عملکردی سلول های پیرامونی میزبان را بدست می آورند.

به عقیده محققین این سلول های تزریق شده به ناحیه ساب پیال، روند بهبودی را تسریع می کنند و می توانند رویکردی درمانی برای سایر اختلالات مخرب عصبی نیز باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه