تاریخ انتشار: جمعه 07 شهریور 1399
یک فناوری سرنگ جدید که تزریق داروهای زیستی بسیار غلیظ را مقدور می سازد

  یک فناوری سرنگ جدید که تزریق داروهای زیستی بسیار غلیظ را مقدور می سازد

پژوهشگران MIT یک فناوری ساده و کم هزینه را برای تزریق فرمولاسیون های دارویی قوی که بسیار غلیظ و پر چگالی هستند و تزریق آن ها با استفاده از سرنگ های معمولی میسر نیست ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این فناوری جدید که مقاله مربوط به آن اخیرا در مجله به چاپ رسیده است، تزریق داروها و سایر درمان های غلیظ زیر جلدی را میسر می سازد. این سرنگ جدید برای تزریق بسیار موثر محلول ها و داروهای زیستی بسیار غلیظی که برای تزریق درون سیاهرگی باید رقیق شوند نیز مناسب است.

در حالی که در حال حاضر بسیاری از داروها و مواد زیستی به صورت تزریقی به بدن منتقل می شوند اما خود فرایند یکی از گلوگاه ها و موانع بر سر راه استفاده از این سرنگ ها محسوب می شود و بسیاری از فرمولاسیون های دارویی چون قابل تزریق نیستند، کارایی درمانی شان پایین می آید. اما در این پژوهش جدید واراناسی و همکارانش در MIT سرنگی را طراحی کرده اند که نیروی لازم برای تزریق را بسیار کاهش داده است؛ این در حالی است که سرنگ های معمولی که برای تزریق زیر جلدی استفاده می شوند، به نیروی بیشتری نیاز دارند. در این سرنگ، یک مایع با ویسکوزیتی بالا که باید تزریق شدود با یک مایع لیز کننده (lubricating fluid) احاطه شده است که جریان مایع از طریق سوزن سرنگ را تسهیل می کند. با استفاده از این ماده لیز کننده، تنها یک هفتم نیروی لازم برای تزریق  داروهای با چگالی زیاد مورد نیاز خواهد بود و در نتیجه می توان به راحتی داروهایی که تزریق آن ها مشکل و دردناک است را به فرد تزریق نمود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه