تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1390
یک مرحله بسیار مهم در تقسیم سلولی کشف شد

  یک مرحله بسیار مهم در تقسیم سلولی کشف شد

دانشمندان مر کز تحقیقات سرطان چگونگی باریک شدن سلول ها را در وسط به منظور تقسیم به دو سلول جدید کشف کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress ، براساس تحقیقی که در مجله Developmental Cell منتشر شده است، محققان کشف کردند پروتئینی به نام Ect2 در محل باریک شدن سلول ها  بر روی سطح سلول تجمع می یابند. پس ازتجمع و اتصال به جایگاه اصلی خود در سطح سلول، یک سری از واکنش ها را که در نهایت موجب تقسیم سلولی و جدا شدن اطلاعات ژنتیکی سلول به طورمساوی بین دو سلول جدید می شود را مورد هدف قرار می دهد.
وقتی سلول ها بدون کنترل تقسیم شوند تومورها شکل می گیرند ، به عنوان مثال زمانی که سلول ها در جدا کردن اطلاعات ژنتیکی در جریان تقسیم دچاراشتباه می شوند. بنابراین شناخت جزئیات چگونگی تقسیم سلول های طبیعی ، می تواند به محققان کمک کند که چگونگی بروز خطا دراین فرآیند را در سلول های سرطانی توضیح داده و داروها یی را برای کنترل این مشکل تولید کنند.
دکتر Mark Petronczki ، نویسنده ارشد این مطالعه گفت : هنگامی که سلول ها شروع به تقسیم می کنند، آنها در وسط مانند کمربند دورکمر فشرده می شوند. آنها از وسط کوچکتر و کوچکترمی شوند تا اینکه سلول به دو سلول جدید یکسان تقسیم شود.
دانشمندان از قبل می دانستند که یک مولکول سوئیچ مانند به نام RhoA باید برای این فرایند روشن شود. ما اکنون کشف کردیم که تجمع  Ect2 درمیانه سلول، RhoA را فعال می کند.
وی افزود: ما همچنین نقش میکروتوبول ها یا داربست سلولی  را در کمک به حرکت  Ect2 به جایگاه مورد نظر خود را نشان دادیم و دریافتیم که مولکول سوئیچ دیگری به نام CDK1 باید برای حرکت Ect2 به میانه سلول در زمان مناسب خاموش شود.
از دست دادن کنترل فرایند ضروری تقسیم سلولی یکی از تغییرات اساسی است که منجر به سرطان می شود. تحقیقات شبیه به این برای تمام انواع سرطان ها مهم است و می تواند  روزی به راه های بهتری برای توقف این بیماری منجر شود .

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه