(آرشیو ماه دی 1390)
پروتون درمانی روشی برای درمان موثر سرطان پروستات
با توجه به دو مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی Oncology•Biology•Physics ، پروتون درمانی که نوعی درمان با استفاده از پروتون به جای اشعه X است، درمان مطمئن و موثری برای سرطان پروستات می باشد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 08:39
گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد در افراد پر اضطراب موثر باشد
حواس پرتی یک مسکن ثابت شده ی درد است و دریک مطالعه جدید که درمجله  Pain منتشر شده است ، گزارش شده که گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد افراد پراضطراب موثر باشد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 07:52
توليد آنتي بادي منوکلونال جهت شناسايي سلول‌هاي بنيادي
محققان پژوهشگاه فناوري هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي موفق به توليد نوعي آنتي بادي منوکلونال شدند که در شناسايي سلول هاي بنيادي به کارمي رود.
ﺳﻪشنبه، 20 دی 1390 - 08:46
دو ژن مرتبط با اضطراب و اختلال رفتار در موش شناسایی شد
محققان دانشگاه  Baylor در گزارشی که در مجله Nature Genetics به چاپ رسیده است عنوان کردند: اضطراب و مسائل رفتاری با پروتئین اضافی MeCP2 که ناشی از بیان بالای دو ژن CRH و Oprm1  است مرتبط می باشد. این ممکن است راهی برای درمان این مشکلات در بیماران با مقادیر بالای این پروتئین باشد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 14:36
استاتین ها ممکن است خطر ابتلا به ناهنجاری های ریه در افراد سیگاری را افزایش دهند
بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از استاتین ها ممکن است استعداد ابتلا به پیشرفت بیماری بینابینی ریه (ILD) در افراد سیگاری را تحت تاثیر قرار دهد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 14:04
حلزون دریایی راهنمای دانشمندان برای افزایش حافظه
تلاش برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات یادگیری توسط گونه هایی از حلزون دریایی مشهوربه  Aplysia californica درحال انجام است. این جانور نرم تن که توسط محققان برای مطالعه مغز استفاده می شود ،اشتراکات زیادی با دیگر گونه ها از جمله انسان دارد. تحقیقات مربوط به حلزون به درک درستی از یادگیری و حافظه کمک کرده است.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 13:50
ساخت حافظه با کمک تکه های ژنتیکی ماهی آزاد
ماهی های آزاد بسیار خوشمزه اند و ابزار امرار معاش ماهیگیرها به شمار می روند، بخشی مهم از اکوسیستم را تشکیل می دهند و اکنون اینگونه به نظر می آید که می توان از آنها در ذخیره اطلاعات نیز استفاده کرد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 08:17
آخرین وضعیت سلامتی بزهای تراریخت/ تولد بزغاله‌های "شنگول" و "منگول"
اولین بزهای تراریخته "شنگول" و "منگول" در حالی دو سالگی خود را پشت سر می گذارند که بزغاله های آنها متولد شده اند و در سلامت کامل به سر می برند این حیوانات حامل ژن تولید پروتئین انسانی با ترکیبی جدید هستند که می تواند در درمان بیماریها موثر باشد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 08:05
امید به بازگرداندن اثرات وابسته به سن در بیماران مبتلا به MS
تحقیقات جدید  معکوس کردن اثرات پیری در سیستم عصبی مرکزی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) را ممکن می داند. این مطالعه در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.
یکشنبه، 18 دی 1390 - 16:13
پروتئین مرتبط با نارسایی قلبی و دیابت کشف شد
بنا بریافته ای که می تواند به معالجات پیشگیرانه منجرشود محققان کشف کردند که چگونه بیماری قلبی می تواند منجر به دیابت شود.
یکشنبه، 18 دی 1390 - 16:05
سیستم جدیدی برای جمع آوری چربی و سلول های بنیادی آن ابداع شد
مرکزتامین چربی میامی، سیستم جدیدی را که برای بهبود برداشت چربی و سلول های بنیادی طراحی شده است  معرفی کرد.
یکشنبه، 18 دی 1390 - 15:59
کشف یک منبع جدید سلول های بنیادی در شبکیه چشم

گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شدند در شبکیه چشم منبعی از سلول های بنیادی پرتوان بزرگسال را کشف کنند که به راحتی قابل استخراج است.

شنبه، 17 دی 1390 - 08:46
کشف پروتئینی که ممکن است هدف جدیدی برای درمان دیابت نوع 1 باشد
محققان پروتئین جدیدی را کشف کردند که ممکن است نقش حیاتی درتنظیم سطح قند خون توسط  بدن انسان ایفا کند. این تیم تحقیقاتی می گوید که این پروتئین ممکن است یک هدف جدید برای درمان دیابت نوع 1 باشد.
شنبه، 17 دی 1390 - 08:13
کمپانی Athersys حق ثبت سلول های بنیادی ایالات متحده را برای درمان حمله قلبی بدست آورد
کمپانی Athersys  حق ثبت اختراع ایالات متحده برای استفاده از سلول های بنیادی غیر جنینی چند توان را برای درمان چندین ناراحتی قلبی، از جمله حمله قلبی بدست آورد.
شنبه، 17 دی 1390 - 08:04
پسر یا دختر؟ پیش بینی جنسیت جنین در سه ماهه اول با یک آزمایش خون ساده
یافته های جدیدی که در مجله FASEB منتشر شده است می تواند منجر به یک آزمایش غیر تهاجمی برای تعیین جنسیت جنین در سه ماهه اول شود. محققان کره جنوبی کشف کردند که نسبت متفاوت دو آنزیم (DYS14/GAPDH) موجود در خون مادر باردارنشان دهنده پسر یا دختربودن کودک خواهد بود. این چنین آزمایشی برای اولین بارانجام شده است.
شنبه، 17 دی 1390 - 07:57