(آرشیو ماه دی 1390)
قانونی برای حل چالش های رحم جایگزین نداریم
دبیر کمیته اخلاق پزشکی رویان  گفت: درحال حاضر مهمترین چالش ما در موضوع رحم جایگزین عدم وجود قانون است. اگر قانونی در این باره تدوین شود برای بسیاری از مشکلات راهکار پیدا می شود.
پنجشنبه، 15 دی 1390 - 10:32
اوتیسم ممکن است به ویژگی های غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن و یک جزء پروتئینی جدید مرتبط باشد
به گزارش یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه فلوریدای جنوبی ، اختلالات سیستم ایمنی در افراد با اختلالات طیف اوتیسم به پروتئین پیش ساز آمیلوئید (APP) مرتبط  است.
چهارشنبه، 14 دی 1390 - 11:50
درمان ناباروری باید با اصول اخلاقی و قانونی مغایرت نداشته باشد
رییس پژوهشگاه رویان در کنگره سالانه اخلاق و حقوق باروری گفت: باید صدا و سیما به کمک جامعه پزشکی بیاید تا پزشکان با خاطری آسوده جلو بروند و جامعه فقهی و حقوقی اگر اعلام کردند کاری خلاف شرع و اصول اخلاقی و قانونی است، عده ای به دنبال کاری خلاف تر از آن نروند.
چهارشنبه، 14 دی 1390 - 11:39
عوامل خطرزا در روند رو به رشد سرطان کبد شناسایی شد
پزشکان سالهاست که دریافتند بروز سرطان مرگبار کبد ، در حال افزایش است ، اما آنچه که موجب این روند می شود به صورت یک راز باقی مانده است. دو مطالعه اخیر کلینیک مایو ، تصویر شفاف تری از بروز سرطان سلول هپاتوسیتی (HCC) یا سرطان کبد را که در ایالات متحده در سه دهه گذشته سه برابر شده ارائه کرده است.
چهارشنبه، 14 دی 1390 - 11:18
موفقيت دانشمندان در توليد آزمايشگاهي اسپرم موش
تيمي از محققان موفق به دستيابي به پيشرفت بزرگي شده‌اند كه مي‌تواند در آينده نزديك منجر به پرورش اسپرم انساني در آزمايشگاه شود.
چهارشنبه، 14 دی 1390 - 11:11
نخستين كنگره سالانه «اخلاق و حقوق باروري» آغاز به کار کرد

نخستين کنگره سالانه «اخلاق و حقوق باروري، چالش‌ها و راهکارهاي رحم جايگزين» با گرامی داشت زنده‌ياد دكتر كاظمي آشتياني از  امروز چهارشنبه 14 دي ماه به مدت سه روز در محل پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي آغاز به کار کرد

چهارشنبه، 14 دی 1390 - 09:38
14 دی ماه، رويش دوباره خاطره پايه‌گذار رویان

چهاردهم دي ماه، بار ديگر خاطره تلاش دانشمند جهادگر دکتر سعيد کاظمي آشتياني و رويش مبارک انقلاب اسلامي را براي کساني که پاي در راه بي‌پايان علم و جهاد علمي گذارده‌اند، زنده مي‌کند.

چهارشنبه، 14 دی 1390 - 08:42
ویروس هپاتیت C  با ربودن ریز RNA کبدی بقاء  خود را حفظ می کند
بیماری های ویروسی ، هنوزهم  یکی از بزرگترین چالش های علم پزشکی است که به لطف هزاران سال تکامل مشترک با انسان ، توانایی مهار بیولوژی میزبان را برای حفظ وبقا خود بدست آوردند، بنابراین هدف قرار دادن آنها با درمان های پزشکی بسیار دشوار است .
ﺳﻪشنبه، 13 دی 1390 - 15:13
تولید اندام های توخالی مشتق از سلول های بنیادی توسط بیوراکتور
برای استفاده درمهندسی بافت و تحقیقات طب ترمیمی با استفاده از اندام توخالی ، بیوراکتوری برای برای قرار دادن و کشت سلول ها در سطوح  داخل مجرا یی و خارج مجرایی ماتریکس لوله ای با دقت طراحی شده است. این اتاقک کشت پلیمری شامل داربست و محیط کشت برای طول مدت زمان فرایند در حال انجام است.
ﺳﻪشنبه، 13 دی 1390 - 12:18
یافته های جدید از فیبروزعضلات
درمطالعه ای که در مجله Cell Biology به چاپ رسیده است،  محققان توضیح دادند چگونه افزایش تولید ریز RNA ها باعث وخامت تدریجی عضلات در مدل موشی دیستروفی عضلانی دوشن (DMD) می شود.
ﺳﻪشنبه، 13 دی 1390 - 11:06
مطالعه گسترده ژنومی درارتباط با بیماری کلیه
دانشمندان سنگاپوری وچینی، به رهبری دکتر Liu Jianjun ژن های حساسیت جدید ی برای بیماری نفروپاتی ایمونوگلوبولین A کلیه (IgAN) را شناسایی کردند. این کشف در مجله Nature Genetics منتشر شده است.
دوشنبه، 12 دی 1390 - 16:33
سرنخ های جدید در مورد از دست دادن حافظه دربرخی  افراد مسن
تحقیقات جدید «سکته های خاموش، یا نقاط کوچک حاصل ازسلول های مرده مغزرا که در یکی از چهار فرد مسن مورد مطالعه یافت شده است به از دست دادن حافظه دراین افراد مسن مرتبط دانست. این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.
دوشنبه، 12 دی 1390 - 15:40
مرحله اول كارگاه تكنيك هاي مولكولي در جهاد دانشگاهي اردبيل برگزار شد
مرحله اول كارگاه تكنيك‌هاي مولكولي به صورت تئوري وعملي در مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل برگزار شد.
دوشنبه، 12 دی 1390 - 15:27
نقش موثر رژیم غذایی  در پیشگیری از زوال مغز
افرادی که در رژیم غذایی خود از میزان بالای برخی ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3  استفاده می کنند کمتر به انقباض مغز مرتبط با بیماری آلزایمر دچار می شوند.
یکشنبه، 11 دی 1390 - 13:43
داروی آواستین ناموفق در برابر سرطان تخمدان
دو مطالعه جدید نشان داد که داروی آواستین بقای بسیاری از بیماران را بهبود نمی بخشد وازبدتر شدن بیماری فقط برای چند ماه ، با عوارض جانبی بیشتری جلوگیری می کند.
یکشنبه، 11 دی 1390 - 09:27
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه