(آرشیو ماه بهمن 1390)
ساخت استخوان با کمک غضروف
محققان ارتوپدی با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو (UCSF)، راه جدیدی را برای بازسازی استخوان پیدا کرده اند که بسیار امیدوارکننده است. پیوند غضروف باعث القاء استخوان می شود درواقع با استخوان میزبان ادغام شده  و آن را رگزایی می کند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:48
امید به استفاده از سلولهای بنیادی برای مبتلایان به سرطان
بیمارستان های دانشگاه کمبریج در بریتانیا باهمکاری بانک سلامت Virgin در یک عمل ابتکاری برای مبارزه با طیف وسیعی از سرطانها به روش های سلول درمانی شروع به فعالیت جدی کرده اند.
پنجشنبه، 27 بهمن 1390 - 08:41
لوسمي ميلوئيد حاد اطفال چيست ؟
AML  را تحت عناوين ديگري مثل " لوسمي غير لنفوسيتي حاد " و يا  " لوسمي ميلوژني حاد " نيز مي نامند .
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 13:21
روشی جدید در تولید اسکفولدهای مهندسی بافتی
محققین دانشگاه نورث وسترن، روش جدیدی را در ایجاد حاملین مصنوعی سلول در مهندسیباف ایجاد کرده اند، که به عنوان روشی جدید که از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر حاملین برخوردار می شود و مدت زمان کمتری را برای تولید نیاز دارد.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 10:36
راه‌اندازي مرکز رشد و بيوتکنولوژي دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در آينده
رييس دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد از راه‌اندازي مرکز رشد و بيوتکنولوژي دانشگاه در آينده خبر داد.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 09:33
ژن سرکوب کننده توموردر سرطان تخمدان شناسایی شد
سرطان با حضور ژن های سرکوبگر تومورمبارزه می کند. به تازگی یکی از این ژن های سرکوبگر در سلول های سرطانی تخمدان شناسایی شده است.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 09:12
کشف  پروتئین های کنترل کننده تقسیم سلولی برای درمان سرطان
بینش تازه در مورد چگونگی تکثیر سلولی می تواند به دانشمندان در توسعه داروهای جدید برای درمان سرطان کمک کند.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 08:29
 سلول های بنیادی به رشد مجدد بافت قلب کمک می کنند
بر اساس یک مطالعه مقدماتی که در مجله لانست منتشر شده است، سلول های بنیادی که از قلب خود بیمار برداشته می شود می توانند برای کمک به ترمیم عضله آسیب دیده طی یک حمله قلبی،مورد استفاده قرار گیرند. اگراین تکنیک بتواند به بیماران کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشند این مطالعه، دومین مطالعه امیدوار کننده سلولهای بنیادی قلبی در سه ماه گذشته است.
چهارشنبه، 26 بهمن 1390 - 08:19
تبدیل سرطان به یک بیماری مزمن در کشور
در حالی که آمارها از افزایش 3 برابری شیوع بیماری سرطان در کشور خبر می دهند، محققان مطالعات جدیدی در زمینه درمان این بیماری آغاز کرده اند تا بیماری سرطان را به یک بیماری مزمن تبدیل کنند.
ﺳﻪشنبه، 25 بهمن 1390 - 08:17
بهبود عصبی در موش های دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی
در مطالعه ارائه شده در نشست سالانه پزشکی مادر- کودک در دالاس تگزاس، محققان گزارش کردند که پیوند اولیه سلولهای بنیادی مزانشیمی مشتق شده از جفت انسان به بطن های جانبی موش نوزاد با  آسیب مغزی امکان پذیر است، و سلول دهنده می تواند زنده مانده و درمغزگیرنده مهاجرت کند. این مطالعه به منظور تقلید از آسیب مغزی درنوزادان با وزن تولد بسیار پایین طراحی شده است.
ﺳﻪشنبه، 25 بهمن 1390 - 08:06
با ساخت بيوسنسور DNA در ايران؛  تشخيص سرطان خون در كمتر از 20 دقيقه ميسر شد
محققان دانشگاه صنعتي اصفهان موفق به طراحي و ساخت بيوسنسور DNA سرطان خون بر پايه نانوذرات اصلاح شده طلا شدند كه مي‌تـواند در كمتر از 20 دقيقه بر اساس توالي خاص ژن عامل سرطان خون اين بيماري را شناسايي كند.
دوشنبه، 24 بهمن 1390 - 13:29
پرخوری ممکن است خطر از دست دادن حافظه را دو برابرافزایش دهد
تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بین 2100 و 6000 کالری درهر روز ممکن است خطر از دست دادن حافظه، اختلال شناختی خفیف (MCI) درمیان افراد بالاتر ازسن 70 سال را دو برابرافزایش دهد.
دوشنبه، 24 بهمن 1390 - 12:59
ثبت اختراع استفاده از ژن BRCA1 برای درمان بیماری های قلبی عروقی
بیمارستان سنت مایکل و دانشگاه عربستان اولین ثبت اختراع مشترک خود را ازایالات متحده برای استفاده از ژن BRCA1 دردرمان بیماری های قلبی عروقی دریافت کردند.
دوشنبه، 24 بهمن 1390 - 12:53
کشف ریشه های ژنتیکی شکل نادری از پارکینسون
دانشمندان آمریکایی مکانیزیمی را کشف کردند که از طریق آن یک جهش ژنتیکی شکل نادری از بیماری پارکینسون را به وجود می آورد.
یکشنبه، 23 بهمن 1390 - 13:48
نتايج نويد بخش آزمايشات باليني پروتز شبكيه
يك شركت پيشگام در فناوري پروتزهاي چشمي پس از دريافت تائيديه بازار اروپايي براي پروتز شبكيه خود در سال 2011، نتايج موقت و نويدبخش خود را از يك آزمايش باليني بين‌المللي در بيماران نابيناي مبتلا به «رتينيت پيگمانتر» منتشر كرده‌ است.
یکشنبه، 23 بهمن 1390 - 10:37