(آرشیو ماه اسفند 1390)
شناسایی مکانیزم سلولی کنترل وزن و مصرف انرژی درمغز شناسایی
محققان دانشگاه Yale مکانیزم سلولی کلیدی را کشف کردند که ممکن است به مغز در کنترل میزان غذا خوردن، میزان وزن و میزان انرژی مصرفی کمک کند.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 15:32
مرحله نهایی مطالعه سلول های بنیادی بر روی بیماری عروق کرونرقلب آغاز شد
این آزمایش پیوند سلول های بنیادی درمان ایسکمی مزمن میوکارد (نوع شدید بیماری عروق کرونر) را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 15:06
"بکستر" مطالعات درمان عروق کرنر قلب با سلول های بنیادی را آغاز کرد
کمپانی بین المللی Baxter گفت :مرحله نهایی کارآزمایی بالینی درمان بیماری عروق کرونر با استفاده از سلول های بنیادی خود فرد را آغاز کرده است.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 13:32
کشف جدید در مورد افسردگی
D-سرین ماده ترشح شده توسط آستروسیت ها است  که به عنوان سلول های حمایت کننده بخش عصبی مغز به حساب می آیند.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 12:20
پروتئین افزایش دهنده طول عمر کشف شد
سلول ها با استفاده از روش های مختلفی اجزای فرسوده را شکسته و بازیافت می کنند که اتوفاژی  یکی از آنها است.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 12:05
نگهداري بافت‌هاي زنده بدون فريز كردن ميسر شد
عضو هيات علمي سازمان انتقال خون از شناسايي كاركردهاي ناشناخته يك پروتيين خبر داد كه به گفته وي با اين يافته جديد، حفاظت و نگهداري بافت‌هاي زنده در دماي عادي ميسر مي‌شود.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 08:20
مطالعات جدید ثابت کرد که آسیب میلین عامل MS نمی باشد
نوروبیولوژیست های دانشگاه زوریخ با همکاری محققانی از برلین، لایپزیک، مونیخ و ماینز ثابت کردند که میلین آسیب دیده درمغز و طناب نخاعی نیست که  بیماری خود ایمنی اسکلروز متعدد MS)) را ایجاد می کند. بنابراین آنها فرضیه عمومی منشاء  MS را رد کردند. این دانشمندان در حال حاضر در درجه اول به دنبال یافتن علت توسعه MS در سیستم ایمنی بدن به جای سیستم عصبی مرکزی هستند.
چهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 02:48
متیلاسیون DNA کلید تغییرات مغز در اختلالات روانی
محققان موسسه روانپزشکی در کینگز کالج لندن رابطه بین تگ های مولکولی در DNA و وزن یک منطقه خاص از مغز انسان به نام مخچه را شناسایی کردند. این یافته ها ممکن است سرنخ های مهمی برای درک علل اسکیزوفرنی و اوتیسم فراهم کند.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 15:23
«تحليل كروموزوم Y » يك اغراق بود
برخلاف تصورات پيشين، دانشمندان دريافته‌اند كه كروموزوم Y مردان به سرعت در حال تنزل نبوده و از بين نخواهد رفت.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 11:39
سوختگي‌هاي شيميايي، موجب كاهش سلول های بنيادي چشم مي‌شوند
يك فوق تخصص پيوند قرنيه با اشاره به اين ‌كه سوختگي‌هاي شيميايي از جمله شايع‌ترين عللي است كه باعث كمبود سلول های بنيادي قرنيه مي‌شود، گفت: اين بيماران دچار ضايعات مختلف چشمي، چسبندگي بين پلك و چشم، كدورت قرنيه، كمبود سلول های بنيادي و خشكي چشم مي‌شوند.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 11:18
ایجاد موش انسانی جهت کمک به تحقیقات واکسن ایدزHIV
 آزمایشگاهی در دانشگاه پکن ، هزاران موش آزمایشگاهی با مقادیر مختلفی از خون انسان را، برای ایجاد موشی با ویژگی های سیستم ایمنی انسان نگهداری می کند. دانشمندان امیدوارند که  با استفاده از مهندسی ژنتیک ٬جوندگان تراریخته ای را برای انجام تست  واکسن ویروس ایدر (اچ آی وی) ایجاد کنند.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 09:13
محققان به راه حل جدیدی برای مهار پیشرفت آلزایمردست یافتند
کاهش یا جلوگیری ازتوسعه بیماری آلزایمر( یک بیماری مغزی کشنده که انتظار می رود یکی ازهر85   نفررا تا سال 2050 درسطح دنیا مبتلا کند) با حفظ سطوح قندی یک پروتئین درمغزامکان پذیر است.نتیجه این مطالعه به رهبری David Vocadlo ، استاد شیمی دانشگاه کانادا ، در آخرین شماره Nature Chemical Biology منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 09 اسفند 1390 - 09:09
مطالعه ناباروری با استفاده ازسلول های بنیادی
در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که محققان ،سلولهای بنیادی تولید کننده تخم را از تخمدان زنان در سن باروری جدا کرده ونشان دادند این سلول ها می توانند سلول های طبیعی تخم و یا تخمک ها را ایجاد کنند.این کشف راهی به سوی توسعه فن آوری هایی برای غلبه بر ناباروری در زنان می باشد.
دوشنبه، 08 اسفند 1390 - 14:46
انجام اولین  پیوندهمزمان 4 عضوبه انسان در دنیا
سرپرست یک تیم جراحی در بیمارستانی در ترکیه، می گوید تیم اوبرای اولین بار در جهان موفق به انجام  پیوند چهاراندام (دو دست و دو پا) به  طور همزمان به یک مرد جوان شدند.این عمل جراحی با شرکت 50 جراح و پزشک و به مدت 20 ساعت در یکی از بیمارستان های ترکیه انجام گرفت.
دوشنبه، 08 اسفند 1390 - 11:12
محققان نوعی سرکوب کننده مهم سرطان را کشف کردند
دانشمندان نوعی سرکوبگر توموری مهم را که حداقل در یک چهارم همه سرطان ها نقش دارد را کشف کرده اند، اگر این پروتئین سرکوبگر توموری( PTEN)، خاموش شده و یا آسیب ببیند سبب توسعه بسیاری از سرطان ها می شود.
یکشنبه، 07 اسفند 1390 - 16:53