(آرشیو ماه آبان 1390)
سلول های بنیادی دندان کلیدی برای درمان جدید بیماری استخوان
دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا ، روش ژنتیکی جدیدی را برای توقف اختصاصی نسخه آسیب دیده ژن یک بیماری استخوانی نادرابداع کردند ( نسخه طبیعی ژن دست نخورده باقی می ماند).
پنجشنبه، 19 آبان 1390 - 00:18
دستگاه «الكتروفورز مويين» در كشور طراحي و ساخته شد
محققان يك شركت دانش بنيان موفق به طراحي و ساخت دستگاه الكتروفورز مويين با قابليت استفاده در آناليز مواد غذايي، دارويي، بيولوژيكي و تحليل آلودگي‌هاي محيط زيست شدند.
چهارشنبه، 18 آبان 1390 - 20:50
کشتن سلول های سرطانی با آنتی بادی و نور
محققان توانستند ازآنتی بادی های خاص توموری استفاده کنند که خود را به سلول های سرطانی چسبانده اما مخفی باقی خواهد ماند . تنها زمانی که این سلول های سرطانی در معرض یک ماده شیمیایی به نام IR700 و سپس در معرض نور قرار گیرند آنتی بادی کشتن سلول های سرطانی را آغاز می کند.
چهارشنبه، 18 آبان 1390 - 20:43
فصلنامه «بيوتكنولوژي پزشكي ابن سينا» به جمع نشريات ISI پيوست

مجله‌ي «بيوتكنولوژي پزشكي ابن سينا» (Avicenna Journal Of Medical Biotechnology) كه توسط پژوهشگاه فناوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي - ابن سينا به صورت فصلنامه و به زبان انگليسي منتشر مي‌شود به جمع نشريات ISI پيوست.

چهارشنبه، 18 آبان 1390 - 01:58
اهدای کبد توسط افراد زنده خطری برای سلامتی ندارد

محققان اعلام کردند که اهدای کبد توسط افراد بزرگسال زنده جهت پیوند به بیماران کبدی، خطری برای زندگی فرد اهدا کننده به همراه ندارد.

ﺳﻪشنبه، 17 آبان 1390 - 22:57
ژن جدیدی مرتبط با آنوریسم آئورت شکمی کشف شد

ژن مسئول یک عارضه مرگبار در شکم که ده ها هزار نفررا در سراسر جهان مبتلا کرده است توسط دانشمندان شناسایی شد.

ﺳﻪشنبه، 17 آبان 1390 - 03:03
درمان پارکینسون در حیوانات با استفاده از سلول های بنیادی
دانشمندان موفق به رشد سلول های عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان شده و آنها را به مغز حیوانات مبتلا به بیماری پارکینسون پیوند زدند.
ﺳﻪشنبه، 17 آبان 1390 - 02:53
دیگر نگران پیر شدن نباشید!

دانشمندان دانشگاه مونت پلیه فرانسه(Montpellier) به تازگی موفق شدند سلول های اهدایی افراد مسن (بالای 100 سال) را جوان سازی کنند و به این ترتیب آثار پیری از میان رفت.

ﺳﻪشنبه، 17 آبان 1390 - 01:55
نتایج مثبت پیوند مستقیم خون بندناف اعضای خانواده اثبات شد
تحقیقات ثابت کرد که پیوند خون بندناف از خواهر یا برادر با HLA یکسان نتایج امیدوار کننده ای درکودکان در برداشته است.
دوشنبه، 16 آبان 1390 - 22:30
پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي پژوهشي «ميکروب‌شناسي»
مرکز تحقيقات سلولي مولکولي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني کردستان در راستاي تحقق اهداف پژوهشي خود، دانشجوي دکتري تخصصي پژوهشي با گرايش «ميکروبشناسي» مي‌پذيرد.
یکشنبه، 15 آبان 1390 - 01:07
درمان نارسایی کلیه باسلول بنیادی
یكی از بیماری هایی كه افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان با آن دست و پنجه نرم می كنند، "بیماری كلیوی" است. افراد از زمان بروز این بیماری، باید به طور مرتب و مداوم تحت درمان قرار بگیرند و زمانی كه دیگر هیچ دارویی جوابگوی آنها نباشد، پیوند كلیه تنها راه باقیمانده برای ادامه حیات این بیماران است.
شنبه، 14 آبان 1390 - 23:41
ترميم ضايعات سكته در قلب گوسفند با پيوند سلول‌هاي بنيادي
پژوهشگران مرکز تحقيقات سلول‌هاي بنيادي و سلول درماني دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان در راستاي تحقيقات خود در زمينه سلول درماني ضايعات قلبي موفق به پيوند سلول‌هاي بنيادي در قلب يک راس گوسفند شدند.
شنبه، 14 آبان 1390 - 04:04
محققان سلول هاي قلبي را در آزمايشگاه رشد دادند

دانشمندان شيوه نوين و قابل اعتمادي براي توليد سلول هاي قلبي در آزمايشگاه ارايه كردند.

شنبه، 14 آبان 1390 - 03:38
رییس سازمان انتقال خون: مراكز پيوند متناسب با توليدات رشد نكرده‌اند
رييس سازمان انتقال خون ضمن بيان اين مطلب كه در زمينه توليد سلول‌هاي بنيادي كمبودي نداريم و توليد سلول‌هاي بنيادي را در تهران نگه مي‌داريم، عنوان كرد: مراكز پيوند سلول‌هاي بنيادي خونساز توسعه مي‌يابند.
شنبه، 14 آبان 1390 - 00:19
پژوهشگران كشور موفق به توليد سلول‌هاي بنيادي هماتوپوئتيک انساني شدند

پژوهشگران گروه خون‌شناسي دانشکده علوم پزشکي دانشگاه تربيت مدرس طي پژوهشي موفق به توليد سلول هاي رده هماتوپوئتيک انساني از فيبروبلاست‌هاي القا شده با وکتور آدنوويروسي حامل ژنهاي فعال دوره روياني شدند.

جمعه، 13 آبان 1390 - 23:45