(آرشیو ماه آبان 1390)
علت تجمع چربی در کبد مقاوم به انسولین
چاقی و مقاومت به انسولین که تقریباً با افزایش تجمع چربی در کبد  همراه است،منجر به  نارسایی جدی در کبد و بروز هپاتیت  می شود. یک تناقض واقعی در درک مقاومت به انسولین کشف شده که چرا کبد مقاوم به انسولین چربی بیشتری می سازد؟  مقاومت به انسولین زمانی رخ می دهد که توانایی بدن درکاهش قند خون ضعیف می شود.
چهارشنبه، 04 آبان 1390 - 23:13
قرار گرفتن در معرض  UV هنگام صبح ممکن است آسیب کمتری به پوست برساند
پژوهش دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل نشان می دهد که زمان قرار گرفتن در معرض اشعه UV -- در اوایل صبح و یا بعد از بعد از ظهر -- می تواند شروع سرطان پوست را تحت تاثیر قرار دهد.
چهارشنبه، 04 آبان 1390 - 23:07
ارائه برنامه درمانی جدید برای سلول های بنیادی سرطانی
شرکت سلول های بنیادی کالیفرنیا ، برنامه های درمانی همچون سلول درمانی را برای ملانوم بدخیم توسعه می دهد.
چهارشنبه، 04 آبان 1390 - 22:56
پیچیدگی های ترمیم DNA کشف شد
یک تیم بین المللی از دانشمندان به رهبری محققان UC Davis   کشف کردند که ترمیم DNA در سلول های سرطانی یک مسیر یک طرفه که قبلا تصور می شد نیست. یافته های آنان نشان می دهد نوترکیبی DNA ( فرایند مهم ترمیم DNA ) دارای یک مکانیسم خودترمیمی است که اجازه می دهد تا DNA  یک چرخشU شکل مجازی داشته و از جهت دیگر  شروع به کارکند.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 22:29
ریز RNA ها از باز برنامه نویسی سلولی (Reprogramming) جلوگیری می کنند
گروهی از ریز RNA ها می توانند شکل گیری سلول های بنیادی پرتوان القایی را مهارکرده و ممکن است هدف جدیدی برای باز برنامه نویسی کارآمد تر سلول های سوماتیک باشند.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 03:30
مديرعامل انجمن ديابت ايران: اطلاع رسانی واقع بینانه اساس درمان بیماران است
دکتر کامران نیکو سخن مديرعامل انجمن ديابت ايران و رئیس فدراسیون بین المللی دیابت در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفتگو با بنیان درباره نیازهای جامعه به آموزش همگانی برای پیشگیری از ابتلا به آموزش نوع 2 و همچنین آموزش دیابتی ها سخن گفت. وی معتقد است باید پیشرفت علم را در همه علوم پزشکی طوری اطلاع رسانی کنیم که امید کاذب در بیماران ایجاد نکند.
آنچه در زیر می خوانید حاصل مصاحبه "بنیان" با این پزشک توانا و دلسوز است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 02:53
اندازه‌گيري دماي سلول‌هاي منفرد بدن انسان با نانودماسنج‌ها!
دانشمندان در آمريکا توانسته‌اند با استفاده از نسخه پيشرفته‌اي از نانودماسنج‌ها، دماي سلول‌هاي منفرد در بدن انسان را اندازه‌گيري کنند و براي اولين بار به اين نکته پي‌ بردند که دماهاي داخل سلول به دماي نرمال معروف 98.6 درجه فارنهايت ارتباطي ندارند.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 02:32
بیماری ژنتیکی نادر راه جدیدی را برای درمان سرطان می گشاید
محققان با بررسی علت ژنتیکی یک بیماری تنها در دو بیمار، یافته های غیر منتظره ای را یافتند که امکان جدیدی را برای درمان بیماری های جدی مانند سرطان فراهم کرده است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 02:18
برگزاری نخستین کنفرانس و کارگاه سالیانه سلول های بنیادی عصبی در ایران
نخستین کنفرانس و کارگاه سالیانه سلول های بنیادی عصبی توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه تهران در تاریخ های 4-8 آبان در مرکز همایش های رازی و پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار خواهد شد.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 01:36
پیش بینی احتمال متاستاز سرطان پستان
محققان موسسه سرطان Huntsman (HCI) در دانشگاه Utah راه جدید ی را برای مدل سازی سرطان پستان انسان کشف کرده اند که می تواند به ابزارهای جدیدی برای پیش بینی گسترش سرطانهای پستان و راه های جدیدی برای آزمایش داروهای متوقف کننده گسترش آن منجر شود. نتایج مطالعه آنها در مجله Nature Medicine منتشر شده است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 00:42
طرز کار موتور مولکولی سلول آشکار شد.
ساختار و عملکرد یک "موتور مولکولی" برای عملکرد اندامهای انسان حیاتی است و بد عمل کردن آن  در سرطان، نارسایی کلیه ، و پوکی استخوان دخیل است.
ﺳﻪشنبه، 03 آبان 1390 - 00:28
رشد دندان کامل با استفاده از سلول‌های بنیادی

محققان با استفاده از سلول های بنیادی ریشه دندان را بازسازی کردند .وقتی این خبر را می خوانیم روزنه های امید برای جایگزینی دندان های فرسوده با دندان های سالم در دل ایجاد می شود.

دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:40
CYP1A2 و AHR با ميزان کافئين مصرفي افراد ارتباط دارند
دانشمندان موفق به شناسايي دو ژن CYP1A2 و AHR شدند كه در تفکيک و تجزيه کافئين در کبد نقش داشته و با ميزان کافئين مصرفي افراد ارتباط دارند.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:32
دستگاه شناسايي مرگبارترين سرطان پوست به مرحله توليد راه يافت
دستگاه غيرتهاجمي شناسايي سرطان پوست « Verisante Aura» كه توسط محققان دانشگاه بريتيش كلمبيا ساخته شده است، با اخذ مجوز قانوني، اجازه توليد و فروش يافت.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 02:24
قلب سبز امکان درمان با سلول های بنیادی را افزایش می دهد
محققان Monash تکنیک جدیدی را با استفاده از پروتئین فلورسنت سبز ابداع کردند که می تواند به تولید پایدار سلول های تخصصی به دست آمده از سلول های بنیادی منجر شود.
دوشنبه، 02 آبان 1390 - 01:50
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه