(آرشیو ماه آذر 1390)
اریتروپویتین با انقباض رگ های خونی سبب افزایش فشار خون در مغز می شود
اریتروپویتین یا EPO ممکن است به عنوان ماده "نیروزا" به ورزشکاران معرفی  گردد ، اما تحقیقات جدیدی که در مجله FASEB منتشر شده است نشان می دهد که این نیروزایی هزینه های بالایی(افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در مغز) دارد. بر اساس این بررسی ، استفاده کوتاه یا بلند مدت از EPO ، با تنگ کردن شریانها ، فشارخون را افزایش می دهد ، که این موجب کاهش جریان خون به مغز می شود. این یافته همچنین در تضاد با شواهد پیشین است که نشان می داد EPO ممکن است درمان به موقع و پایداری برای قربانیان سکته مغزی باشد.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 08:30
دستیابی به موفقیت در تنظیم متابولیسم چربی
دانشمندان در دانشکده پزشکی Warwick به کشف مهمی در مورد مکانیزم کنترل چربی بدن دست یافتند ، که به ما دردرک چگونگی تنظیم کنترل اشتها و ترشح انسولین توسط پروتئین ها کمک می کند.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 08:24
دومين كنگره «رهگيري سلولهاي بنيادي در بازسازي بدن» برگزار مي‌شود

دومین کنگره واحد فراهم آوری سلولهای بنیادی در اسفند 90 با هدف رهگیری سلولهای بنیادی که پیوند زده می شود در بیمارستان فارابی برگزار می شود. شرکت در این کنگره  6 امتیاز آموزشی برای سخنرانان و 4 امتیاز آموزشی برای شرکت کنندگان به همراه دارد.

یکشنبه، 20 آذر 1390 - 14:10
درمان اختلال روده جوانان با کمک روده مصنوعی
تولید یک داربست کلاژنی سه بعدی کوچک در آزمایشگاه می تواند نجات بخش کسانی باشد که بخش هایی از روده خود را از دست داده اند.
John March ، دانشیار مهندسی بیولوژیکی و زیست محیطی در آزمایشگاهش نوعی روده مصنوعی را برای پیوند به کودکان مبتلابه سندرم روده کوتاه (SBS) ابداع کرد.
یکشنبه، 20 آذر 1390 - 00:59
دانشمندان به ترميم مدارهاي معيوب مغز با پيوند سلول‌هاي عصبي اميدوار شدند

يك پژوهش تازه‌ كه توسط تيم پژوهشي «جفري مکليس»، عصب‌شناس دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان داد كه با پيوند سلول هاي عصبي (نرون) جنيني در بخشي از مغز موش که معمولا سلول‌هاي عصبي تازه توليد نمي‌کند، مي‌توان مدارهاي معيوب مغز را ترميم كرد.

شنبه، 19 آذر 1390 - 21:59
سلول های بنیادی ریه برای درمان بیماری های مزمن و یا عفونی ریه
محققان توانستند با استفاده از سلول های بنیادی که از راه های هوایی انسان به دست آمده بود فرم کیسه های هوایی آلوئول ریه را ایجاد کنند.با این اقدام محققان نشان دادند که این سلول های بنیادی شبه ریوی می توانند به سرعت به مبارزه با بیماری های مزمن و یا عفونی ریه بروند.
شنبه، 19 آذر 1390 - 04:03
MS اغلب از لایه های بیرونی مغز شروع می شود
به گفته محققان اندازه گیری آسیب های قشری به دلیل اینکه بیماری به مرور زمان در قشر تجمع می یابد مهم هستند و التهاب در قشرنشانه پیشرفت بیماری است.
جمعه، 18 آذر 1390 - 23:39
شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی ایران آغاز به کار کرد
شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی کشور به ریاست معاون درمان وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.
جمعه، 18 آذر 1390 - 23:11
چرا یک جهش در افراد مختلف اثرات مختلف دارد؟
اکثریت قریب به اتفاق بیماری های ژنتیکی (به عنوان مثال اسکیزوفرنی یا سرطان پستان) در افراد مختلف اثرات مختلف دارند.
جمعه، 18 آذر 1390 - 22:59
سلول درمانی سکته مغزی طی سه سال آینده در کشور عملی می شود
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: این دهه، دهه سلول درمانی است و طی دو تا سه سال آینده درمان افرادی که دچار سکته مغزی شده اند به طور فراگیر با کمک سلول های بنیادی در کشور آغاز می شود.
جمعه، 18 آذر 1390 - 22:34
دريچه هاي قلب بدون نياز به جراحي تعویض می شوند

يک فوق تخصص جراحي قلب از موفقيت جراحان كشور در درمان مشكلات قلبي با نصب دريچه هاي مصنوعي قلب بدون نياز به جراحي باز خبر داد.

جمعه، 18 آذر 1390 - 21:10
درمان ناباروری مردان با کمک اطلاعات اپی ژنتیک
محققان مکانیزم جدیدی از فعالیت ژنی را کشف کردند که نقش مهمی در فهم چگونگی تمایز سلولی داشته و در آینده نیز ممکن است به توسعه روش های جدید برای درمان ناباروری مردان بیانجامد.
پنجشنبه، 17 آذر 1390 - 01:09
بیان ژن در عصب شبکیه چشم موش تعیین توالی شد
15 سال پیش تعیین توالی ژنوم بیماری ها امکان ناپذیر بود اما از 5 سال پیش این اقدام عملی شده که البته بسیار پر هزینه است.
چهارشنبه، 16 آذر 1390 - 23:55
پیش بینی  سرطان تخمدان با ارزیابی تغییرات ژنتیکی
محققان مرکز سرطان دانشگاه  Yale نشان دادند که تغییرات کوچک ژنتیکی میزان شانس بقا و پاسخ به درمان را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان پیش بینی می کند.
چهارشنبه، 16 آذر 1390 - 21:52
ایجاد بانک سلول های بنیادی جنینی در انگلیس
سلول های بنیادی جنینی انسان با کیفیت بالا بدون استفاده از محصولات حیوانی تولید شد.
چهارشنبه، 16 آذر 1390 - 21:21