(آرشیو ماه دی 1391)
نانوداروی درمان «سالک» وارد مرحله کارآزمایی بالینی شد
با تلاش محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراحل نخست کارآزمایی بالینی نانوداروی درمان لیشمانیوز (سالک) با حمایت موسسه بین‌المللی دی ان دی ای سوییس با اعتبار 70 هزار یورو به اتمام رسیده است، اظهار کرد:‌ در حال حاضر این دارو با حمایت مالی وزارت بهداشت درحال طی مراحل تحقیقات بالینی است.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 14:51
کوچک کردن معده راه حلی دیگر برای دیابت
پزشکان معتقدندجراحی Gastric Bypass یا کوچک کردن معده برای کاهش وزن آخرین و احتمالا موثرترین درمان برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع دو می باشد.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 10:11
تبدیل سلول های آسیب دیده قلب به سلول های سالم
بر اساس گزارشی که اخیرا ازسوی پژوهشگران آمریکایی منتشر شده است ،آنها توانسته اند عملکرد قلب دچار ضایعه بافتی را در رت ها با انتقال یک مجموعه ژنی بهبود بخشند.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 10:05
استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی برای کنترل سلول های ایمنی
برای مقابله با بیماری ها صورت می گیرد؛
با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی میتوان به بازسازی سلول های ایمنی بیماران دست پیدا کرد و تعداد زیادی از سلول های ایمنی که طول عمر مناسب داشته باشند و بتوانند اهداف اختصاصی خودشان را یعنی سلول های الوده به ویروس ایدز و سلول های سرطانی را شناسایی کنند ایجاد نمود.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 09:45
موفقیت فاز نخست استفاده از سلول های بنیادی در آسیب های نخاعی و فلج مغزی
درگفت و گو با دکتر «فرزاد اشرافی» مطرح شد؛
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش گفت: فاز دوم تزریق سلول های بنیادی روی بیماران آسیب دیده نخاعی و فلج مغزی از 3 ماه پیش آغاز شده و طی سه ماه آینده می شود که تزریق دوم در بهبود علائم حرکتی و شناختی آنها تاثیر داشته یا خیر؛ گرچه ما همچنان امیدواریم نتایج مثبت باشد.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 08:42
انتخاب تکاملی ژنتیکی قوی در مقابل بعضی از اختلالات روانی وجود دارد
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، با توجه به یک مطالعه منتشر شده در مجله JAMA Psychiatry ، مکانیسم های تکاملی مختلفی به احتمال زیاد از تداوم اختلالات مختلف روانی حمایت می کند. Robert A. Power، ازکینگزکالج لندن وهمکارانش فراوانی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، اوتیسم، اختلال دو قطبی، افسردگی، بی اشتهایی عصبی، یا سوء مصرف مواد را در مقابل خواهران و برادران سالم آنها و دیگر افراد جمعیت به منظور ...
یکشنبه، 17 دی 1391 - 15:11
"هورمون عشق"به بهبودی زنان پس از زایمان کمک می کند
با توجه به دو مطالعه جدید انجام شده، درد مزمن پس از زایمان نادر است و تغییرات بیولوژیک پس از زایمان یک زن ممکن است از بروز درد پس از تولد نوزاد جلوگیری کند.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 15:01
تولید میسل با قابلیت انتقال همزمان دو داروی ضد سرطان در کشور
میسل انتقال دو داروی ضد سرطان به طور همزمان به دست پژوهشگران ایرانی ساخته شد. در این نوع میسل علاوه بر داروی بارگیری شده در هسته، خود میسل نیز حاوی دارویی است که جزیی از میسل است.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 14:44
روشی برای جداسازی سلول های بنیادی تمایزیافته از دیگر سلول های بنیادی
محققان دریافتند که سلول های بنیادی تمایزیافته می توانند به میزان قابل ملاحظه ای شارژ بیشتر در غشای بیرونی خود ذخیره کنند، این ویژگی می تواند به طور موثر برای شناسایی و جدا کردن آنها از سلول های تمایز نیافته مورد استفاده قرار گیرد.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 11:35
جهش ژنتیکی علت بیماری های نادر است
بیماری (CMUSE) یک بیماری نادر با علت ناشناخته است که از علائم اصلی آن ایجاد زخم در روده کوچک است و تنها با عمل جراحی و برداشتن قسمت اسیب دیده قابل درمان می باشد.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 11:18
دومین سمپوزيوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف  برگزار می شود
دومین سمپوزيوم سلول‌های بنیادی خون بند ناف: پتانسیل‌ها و چشم اندازها در پژوهشگاه رويان برگزار می شود.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 10:27
پیوند سلول های بنیادی عصبی در مبتلایان ALS
محققان نشان داده اند که بعد از پیوند سلول های بنیادی عصبی به نخاع موش های دچار ALS، پیشرفت بیماری آهسته بوده و در عملکرد حرکتی و نیز تنفس موش ها بهبود مشاهده شده است.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 08:20
کشف چگونگی گسترش سرطان کشنده پوست در بدن
محققین ژنی به نام mda-9/syntenin را که باعث متاستاز در ملانوما یا همان گسترش سرطان پوست و احتمالا سایر انواع سرطان می شود کشف کردند.
یکشنبه، 17 دی 1391 - 08:17
لوسمي حاد شايع ترين نوع سرطان در كودكان است
با توجه به آمارهاي مختلف، لوسمي حاد از جمله لوسمي لنفوسيتي، غير لنفوسيتي و ميلوسيتي حاد، شايع ترين نوع سرطان در كودكان بوده و شيوع آن در پسران شايع تر از دختران است.
شنبه، 16 دی 1391 - 13:45
هر ساعت یک مرد به دلیل سرطان پروستات جان خود را از دست می دهد
محققان انگلیسی اعلام کردند که هر ساعت یک مرد بر اثر سرطان پروستات جان خود را از دست می دهد و شمار مردان مبتلا به این بیماری با یک نرخ هشدار دهنده ای در حال افزایش است.
شنبه، 16 دی 1391 - 09:48