(آرشیو ماه مرداد 1391)
درمان سريعتر زخم‌هاي باز با افشانه روي پوست

محققان آمريكايي و كانادايي افشانه‌اي براي پوست طراحي كرده‌اند كه با ايجاد لايه‌اي از سلول هاي پوستي روي زخم مي‌تواند به درمان آن كمك كند.

شنبه، 14 مرداد 1391 - 12:12
سلول درمانی می تواند امیدهای تازه ای را برای نقص و آسیب سر و صورت ارائه دهد

به گفته محققان، بیمارانی که سلول بنیادی ترمیم کننده بافت را دریافت کرده بودند، تراکم استخوان بیشترو ترمیم استخوان سریعتری از بیماران دریافت کننده درمان رایج بازسازی استخوان نشان دادند.

شنبه، 14 مرداد 1391 - 11:22
پس زمینه ژنتیکی بر تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی تاثیر می گذارد

دراین مطالعه فیبروبلاست های جنینی موش (MEFs) از شش گونه موش براساس تنوع و تفاوت در توانایی تولید رده های سلول های بنیادی جنینی (ESC) جدا شدند.

شنبه، 14 مرداد 1391 - 11:12
امکان از بین بردن همیشگی تومورها ایجاد شد
راه جدید درمان سرطان؛

محققان سلول هایی را در تومورهای سرطانی کشف کرده اند که به نظر می رسد مسئول رشد دوباره تومورها هستند این کشف می تواند راه جدیدی برای درمان سرطان باشد.

شنبه، 14 مرداد 1391 - 08:50
آمار اهداکنندگان و ذخایر خون بندناف اعضای BMDW از 20 میلیون گذشت

سازمان جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی مغز استخوان(BMDW) اعلام کرد که آمار متقاضیان اهدای سلول های بنیادی و ذخایر خون بندناف اعضای این سازمان از مرز 20 میلیون گذشت.

پنجشنبه، 12 مرداد 1391 - 10:17
سلول درمانی تنها بر قلب های جوان موثر است

مطالعه جدید محققان دانشگاه کرنل و دانشگاه بن نشان داد با وجودیکه گفته می شود سلول های بنیادی می توانند در حقیقت جایگزین بافت مرده قلب پس از یک حمله قلبی دراوایل زندگی شونداما آن سلول ها توانایی ترمیم خود را در بزرگسالان از دست می دهند.

پنجشنبه، 12 مرداد 1391 - 08:54
کرم جدید سلول های بنیادی ترمیم کننده پوست تولید شد
بدون نیاز به جراحی و یا کشیدن پوست؛

تحریک ترمیم سلول های پوست و تولید کلاژن با سرعت بیشتر با کرم جدید سلول های بنیادی کمپانی ABBE که با یک روش طبیعی تولید شده است، امکان پذیر گردیده است.

چهارشنبه، 11 مرداد 1391 - 12:36
درمان بیمار مبتلا به دژنراسیون ماکولا با سلول های بنیادی جنینی

شرکت تکنولوژی پیشرفته سلولی (ACT)، پیشرو در زمینه طب ترمیمی، درمان آخرین بیمار از اولین گروه بیماران مبتلا به دیستروفی ماکولا ( (SMD را که در فاز 1/2 بالینی بودند، با استفاده ازسلول های اپی تلیالی رنگدانه ای شبکیه (RPE) مشتق شده از سلول های بنیادی جنین انسان (hESCs) اعلام کرد.

چهارشنبه، 11 مرداد 1391 - 08:59
مراکز ساماندهی پیوند نیاز ضروری کنونی جامعه است
دانشیار گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

دکتر نادر تاجیک دانشیار گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی از حدود 12 سال پیش به عضویت این گروه درآمد و در زمینه تخصصی ایمونوژنتیک و پیوند کلیه فعالیت دارد.
در گفتگو با وی، به مشکلات رد پیوند در بیماران کلیوی و اقداماتی که در این زمینه در کشورمان صورت گرفته است، پرداختیم.

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1391 - 14:31
کشف روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان لوسمی لنفوسیتی

محققان مرکز سرطان شناسی ساندیگو موفق به کشف روش جدیدی از تشخیص پیشرفت سرطان در مبتلایان به لوسمی لنفوسیتی مزمن شدند.

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1391 - 10:59
راهی برای واکسیناسیون سرطان کشف شد
با کشف نوعی گلبول سفید خون؛

دانشمندان نوع جدیدی از گلبول های سفید خون را کشف کرده اند که یک واکنش ایمنی کشنده را فعال می کند این کشف می تواند راه را برای ارائه راهبردهای واکسیناسیونی جدید در درمان سرطان هموار کند.

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1391 - 10:37
یافتن راه درمانی برای بیماری باتن

بیماری باتن یک بیماری اختلال در آنزیم های لیزوزومی است. لیزوزوم ها محفظه هایی مملو از آنزیم هستند که در سیتوپلاسم سلول ها وجود دارند. آنها مواد اضافی که سلول دیگر به آنها احتیاجی ندارد را جذب کرده و هضم می کنند و سپس دور می اندازند.

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1391 - 09:59
دانشمندان تغییرات ژنی مرتبط با ملانوم را کشف کردند

جهش ژنی جدیدی مرتبط با توسعه ملانوم توسط دانشمندان درمطالعه ای که به گفته آنها بزرگترین مطالعه تعیین توالی DNA این بیماری مرگبار در تاریخ است، شناسایی شد.

ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1391 - 09:03
استفاده ازسلول های بنیادی خون بند ناف دردرمان فلج مغزی یک خواهر

روز شنبه پزشکان، سلولهای بنیادی مشتق ازخون بند ناف یک دختر بچه را به جریان خون خواهر بزرگترش که ازفلج مغزی رنج می برد، تزریق کردند.

دوشنبه، 09 مرداد 1391 - 11:43
برای کاهش درد دندان درآوردن کودک از benzocaine استفاده نشود

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار می دهد که والدین نباید از محصولات benzocaine برای از بین بردن درد ناشی از دندان درآوردن نوزادان مگر در مواردی تحت مشاوره و نظارت پزشک استفاده کنند.

دوشنبه، 09 مرداد 1391 - 10:22