(آرشیو ماه شهریور 1391)
کانال های یونی مسدود شده با جلوگیری ازتکوین سلولی، سبب نقائص هنگام تولد می شود
دلایل سلولی نقائص هنگام تولد، مانند شکاف کام، از دست رفتن دندان ها و مشکلات انگشتان دست و پا معمای حل نشده ای برای دانشمندان بوده است.
پنجشنبه، 23 شهریور 1391 - 14:53
امكان پيوند ايمن سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز
با ابتكار دانشمند برگزيده جشنواره تحقيقاتي رويان؛
محقق برگزيده گروه «بيولوژي و فناوري سلول‌هاي بنيادي» سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان، با ابداع روشي جديد شانس پيوند موفق سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز غيرخودي به بيماران مبتلا به امراض خوني را افزايش داد.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:51
دو جهش ژنی سرطان آدرنال را تحریک می کند
بر اساس مطالعه جدید محققان مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان و دانشگاه سائو پائولو برزیل ، دو جهش ژنتیکی مختلف با همکاری هم در القا سرطان آدرنال نقش دارند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:28
یک راه کاملا جدید برای درمان پیری پوست
مرکزعلوم پوستی Sigmacon در کانادا اعلام کرد که این شرکت توزیع کننده انحصاری Stemulation، یک رده سلولی محافظت کننده پوست، است که از توانایی ترمیمی سلول های بنیادی انسان برای مبارزه با چین و چروک و سایر نشانه های بالا رفتن سن استفاده می کند.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:19
چرا تهیه واکسن ایدز بسیار دشوار است
سالهاست که تهیه موفق واکسن HIV هدفی متعالی برای محققان در سراسر جهان بوده است . اما با وجود سال ها تحقیق و میلیون ها دلار سرمایه گذاری، این هدف هنوز محقق نشده است.
ﺳﻪشنبه، 21 شهریور 1391 - 15:13
توليد گوش آزمايشگاهي از سلول‌هاي انساني
دانشمندان در حال پرورش گوش‌هاي پروتز با استفاده از سلول‌هاي انسان براي سربازان كهنه‌كار و آسيب‌ديده در جنگ‌ها هستند.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 12:47
چگونه ژن ها در برابر آسیب ها محافظت می شوند؟
یک تیم بین المللی از دانشمندان با جزئیات نشان داده اند که چگونه سلول ها ترمیم ژن هایی را که شامل آسیب های بالقوه خطرناک هستند را اولویت بندی می کنند.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 12:12
فشار خون بالا مسئول بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی است که علت عمده مرگ و میر در کشورهای صنعتی می باشند. مصرف بالای نمک به مدت طولانی به عنوان یک عامل خطربرای آن محسوب می شود، اما هر نوع فشار خون بالایی با مصرف نمک بالا مرتبط نیست.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 11:48
محققان نقش های جدیدی را برای یک آنزیم کلیدی تنظیم فشار خون کشف کردند
سالهاست که مشخص شده در انسان ها، مهار کننده ACE موجب کاهش اندکی در سطوح سلول های قرمز خون می شود. برای روشن شدن نقش دقیق ACE، تیم تحقیقاتی Bernstein ، این ژن را در موش ها که به طورمعمول این آنزیم را دارند، غیرفعال کردند.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 11:41
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری مبتلایان به سرطان
دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران خبر داد:
دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران گفت: قبل از شروع شیمی درمانی در کودکان مبتلا به سرطان که هنوز سلول هایی که تخمک و یا تخمدان را می سازند به بلوغ نرسیده اند، سلول های بنیادی خود کودک را منجمد می کنیم و امیدواریم در آینده بتوان از آنها برای باروری استفاده کرد.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 10:54
محققان به نتایج به دست آمده بسنده نکنند
مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي:
مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي رویکرد این پژوهشگاه را کاربردی کردن موضوع سلول های بنیادی عنوان کرد و گفت: در تلاشیم دستاوردهای تحقیقات در اختیار درمان قرار گیرد و بتوانیم در جهت درمان بیماری های صعب العلاج قدم برداریم.
دوشنبه، 20 شهریور 1391 - 10:19
طرح  غربالگری بزرگسالان برای تشخیص تری گلیسرید بالا
به توصیه کارشناسان هر 5 سال یک بار؛
انجمن غدد درون ریز و متابولیسم، دستورالعمل عملکرد بالینی (CPG) را برای تشخیص و درمان هیپرتری گلیسریدمی منتشر کرد.
یکشنبه، 19 شهریور 1391 - 08:38
پرتو نگاری قفسه سینه قبل از 30 سالگی خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد
بنا بر مطالعه منتشر شده در نشریه British Medical Journal ، زنان حامل جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2 (ژن مهارکننده سرطان سینه و تخمدان) که تحت پرتونگاری تشخیصی قفسه سینه قبل از سن 30 سالگی قرار گرفته اند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان پستان نسبت به زنان حامل جهش پرتوندیده دارند.
یکشنبه، 19 شهریور 1391 - 08:35
بهبود عملکرد حسی در مبتلایان به آسیب نخاعی
کمپانی StemCells با استفاده از سلول های بنیادی عصبی بزرگسال، که از بخشی از مغز رشد یافته جنین گرفته شده و از نظر کیفیت بررسی شده بود، نشان داد آنها متعهد به ایجاد نوع خاصی از سلولهای عصبی هستند.
شنبه، 18 شهریور 1391 - 13:43
مردان متفاوت از زنان می بینند
تحقیق جدید منتشر شده درمجله Biology of Sex Differences نشان می دهد روشی که مراکز بصری مغز مردان و زنان کار می کند متفاوت است. مردان حساسیت بیشتری به جزئیات خوب و محرک های به سرعت در حال حرکت دارند، اما زنان در افتراق بین رنگ ها بهتر هستند.
شنبه، 18 شهریور 1391 - 13:24
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه