(آرشیو ماه آبان 1391)
ایجاد بخش پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در ارومیه
در راستای توسعه توریسم درمانی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی بخش جدید پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز شمالغرب کشور در ارومیه خبر داد.
چهارشنبه، 01 آذر 1391 - 12:20
آشنایی با فعالیت های کلینیک سلول درمانی پژوهشگاه رویان در زمینه بیماری های  قلبی عروقی
در نشست علمی یک روزه برگزار می شود؛
آخرین یافته های به دست آمده از مطالعات صورت گرفته در مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در زمینه بیماری های قلب و عروقی در نشست علمی یک روزه ارائه می شود.
چهارشنبه، 01 آذر 1391 - 11:49
نوزادان سنگین وزن مغز بزرگتری در نوجوانی دارند
یک مطالعه جدید نشان می دهد نوزادانی که هنگام تولد حدود 4 کیلوگرم یا بیشتروزن دارند نسبت به آنهایی که وزن کمتری درهنگام تولد دارند در دوران نوجوانی دارای مغز بزرگتری هستند.
چهارشنبه، 01 آذر 1391 - 09:36
هماهنگ کردن افراد دهنده و افرادگیرنده (بخش اول)
اگر شما یک دوقلوی همسان باشید دهنده ای کاملا هماهنگ با خود دارید و نباید درباره ابتلا به هر نوع بیماری نگران باشید. ولی اگر هدف پیوند، اصلاح یک نقص ژنتیکی باشد، قل همسان شما نیز همان نقص ژنتیکی را دارد.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1391 - 11:31
کاهش عملکرد کلیه منجر به کاهش عملکرد شناختی می شود
به گفته محققان، کاهش عملکرد کلیه با کاهش عملکرد شناختی در زمینه هایی از قبیل توانایی شناخت جهانی، استدلال انتزاعی و حافظه کلامی مرتبط است.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1391 - 09:35
سلول های پوستی دارای تنوع ژنتیکی در DNA هستند
محققان پزشکی دانشگاه Yale دریک مطالعه جدید بر روی سلولهای بنیادی به دست آمده از پوست نشان داده اند که تغییرات ژنتیکی گسترده ای در بافت های بدن وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 30 آبان 1391 - 09:31
دیابت نوع II ممکن است به زودی با سلول های بنیادی درمان شود
تیم تحقیقاتی PGIMER ممکن است به زودی درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع II را با استفاده از سلول های بنیادی آغاز کنند.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 15:10
پیوند موفق نورون‌های آزمایشگاهی به مغز موش با همکاری محقق ایرانی
محققان مؤسسه تحقیقات پزشکی سانفورد-برنهام و دانشگاه استنفورد با همکاری محقق ایرانی، موفق به شناسایی راهی برای تحریک نورون‌های ساخته شده از سلول‌های بنیادی جهت هدایت عملکرد شناختی پس از پیوند به یک شبکه عصبی موجود شدند.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 11:24
هم کشتی با سلول های خون بند ناف انسان درتکثیر سلول های بنیادی جنینی نقش مؤثری دارند
محققان تایوانی یک سیستم هم کشتی ایمن ، عملی و قدرتمند را ابداع کرده اند که ازسلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف انسان (HUCMSCs) برای تغذیه کشت پایدار مورد نیاز گسترش سلول های بنیادی جنینی انسان (hESC) قبل از پیوند سلول، استفاده کرده است.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 10:42
نورون های مشتق ازسلول های بنیادی فعالیت مغز را تحریک می کنند
پس از پیوند در مدل آزمایشگاهی؛
محققان موسسه تحقیقات پزشکی سانفورد-برنهام روشی را برای تحریک سلول های عصبی مشتق از سلول های بنیادی پس از پیوند مستقیم به شبکه های عصبی، برای هدایت عملکرد شناختی یافته اند.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 10:35
نگهداری خون بندناف همه کودکان ایرانی ضروری است
محقق ایرانی دانشگاه کالمار سوئد:
دکتر نقی مومنی از دانشگاه Kalmar کشور سوئد 15 سال پیش کار را بر روی پروژه اوتیسم شروع کرد. وی معتقد است همه کودکان ایرانی باید از امکان نگهداری خون بندنافشان بهره مند شوند تا در آینده و با پیشرفت علم بتوان بیماری های احتمالی آنها را مداوا کرد.
دوشنبه، 29 آبان 1391 - 09:23
بیش از 50 درصد از ژنوم انسان در مغز است
استاد پاتولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران:
استاد پاتولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : حدود 35 هزار ژنوم در انسان شناسایی شده که بیش از 50 درصد از ژنوم ها در مغز است .
یکشنبه، 28 آبان 1391 - 11:02
سلول های بند ناف بهتر از سلول های مغز استخوان عمل می کنند
در ترمیم آسیب قلبی؛
مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان داده است که سلول های دورعروقی به دست آمده از بند ناف انسان ((HUCPVCs، دربازگرداندن عملکرد قلبی بعد از انفارکتوس حاد میوکارد (در اصطلاح رایج، حمله قلبی) در مدل های پیش بالینی نسبت به جمعیت سلولی مشابه به دست آمده از مغز استخوان موثرتر هستند.
یکشنبه، 28 آبان 1391 - 10:22
استفاده از جفت گوسفند برای جوان سازی پوست
کمپانی نوآوری زیبایی سلول های بنیادی/ SCBI پیشرفته ترین محصولات بدست آمده از جفت را برای جوان سازی مجدد و هیدراته کردن پوست معرفی کرده است.
یکشنبه، 28 آبان 1391 - 10:01
کشف سلول های بنیادی در پانکراس ممکن است به درمانی جدید برای دیابت منجرشود
سلول های بنیادی شناسایی شده درپانکراس بزرگسالان ،می توانند به سلول های تولید انسولین تبدیل شوند، این یافته بدان معناست که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ممکن است یک روز قادر به بازسازی سلولهای تولید کننده انسولین خود باشند.
یکشنبه، 28 آبان 1391 - 09:55
صفحه 1 از 6ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه