(آرشیو ماه آبان 1391)
پروژه های تحقیقاتی سلول درمانی بیماری های زانو را افزایش دهیم
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران:
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: غضروف و عصب دوبافت هستند که ترمیم آن دربرخی موارد غیرممکن است. لذا در این موارد باید از سلول های بنیادی کمک گرفت ولی پروژه های تحقیقاتی کمی در کشورما بر روی این مساله متمرکز هستند.
پنجشنبه، 04 آبان 1391 - 10:31
ابداع شیوه نوین بازسازی رگ‌های خونی از سوی دانشمندان ایرانی
/تحولی تازه در درمان بیماری‌های عروقی/
دانشمندان ایرانی دانشکده پزشکی «ویل کرنل» موفق به کشف راهی برای استفاده از سلول‌های تشخیصی آمینوسنتز دوران بارداری و برنامه‌ریزی مجدد آنها به شکل سلول‌های فراوان و پایدار اندوتلیال با قابلیت بازسازی رگ‌های خونی آسیب‌دیده و ترمیم اندام‌های آسیب‌دیده شدند.
چهارشنبه، 03 آبان 1391 - 13:59
استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در درمان تاندونیت مزمن آرنج
دکتر مینا راجی متخصص ارتوپدی، جراح استخوان و مفاصل، عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران و بین المللی ao در مقاله ای بیان داشت: بیماری آرنج تنیس بازان (Tennis elbow) بیانگر التهاب مزمن تاندونهای متصل شده به قسمت خارجی آرنج است. بسیاری از بیماران علاقه زیادی به استفاده از روش های درمانی غیرجراحی دارند. این مطالعه برپایه ارزیابی استفاده از PRP می باشد.
چهارشنبه، 03 آبان 1391 - 10:17
هر 5 دقیقه یک مبتلای به سرطان خون تشخیص داده می شود
لزوم گسترش بانک های سلول های بنیادی؛
در جامعه متمدن امروزی، بیماری هایی که در اثر بدی محیط زندگی و ضایعات ناشی از تمدن، روز به روز بیشتر دامن بشر را می گیرند و هر سال میلیونها نفر در جهان جان خود را در اثر ابتلا به بیماری ها از دست می دهند رو به افزایش هستند.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1391 - 14:22
زیرگروه های جدید سرطان معده شناسایی شد
براساس بررسی اپی ژنتیک؛
سرطان معده مانند بسیاری ازسرطان ها، با جهش های ژنتیکی ایجاد می شود، اما عوامل خارجی نیز بر عملکرد ژن ها تاثیر می گذارند. این عوامل خارجی، تغییرات اپی ژنتیکی نامیده می شود، که توسط متیلاسیون DNA ایجاد می شود.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1391 - 09:59
درمان سفتی زانو هنگام راه رفتن در کودکان مبتلا به فلج مغزی تشنجی
براساس تحقیق منتشر شده در مجله The Journal of Bone & Joint Surgery، جراحی تغییرجهت انتهای ماهیچه ران (DRFT) در افراد مبتلا به فلج مغزی تشنجی دوسویه و راه رفتن با سفتی زانو که با کاهش حداکثر خم شدن زانو در فاز نوسان همرا است، سبب بهبود قابل توجه و پایدار در خم شدن زانو شده است.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1391 - 09:52
درمان بیماری مفصل ران با استفاده از سلول های بنیادی
یک بیمارستان چند تخصصی در هند با موفقیت توانست با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری مفصل ران، درد بیماران مبتلا بعد از یک عمل جراحی پرهزینه را تسکین دهد.
دوشنبه، 01 آبان 1391 - 14:36
سلول های بنیادی خون بند ناف از آسیب کلیوی دیابتی جلوگیری می کند
با آزمایش بر روی موش مشخص شد؛
هدف از مطالعه حاضر، اثر محافظتی سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از خون بند ناف انسان (hUCB-MSC) برکلیه در بیماری دیابت است. به منظور تعیین اثر پاراکرین سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از خون بند ناف انسان از رده سلول های اپیتلیال کلیه موش( NRK-52E ) استفاده شده است.
دوشنبه، 01 آبان 1391 - 09:17
چگونه جهش ژنتیکی منجر به علائم پارکینسون می شود!
محققان موسسه مطالعات زیست شناسی Salk، با برنامه ریزی مجدد سلول های پوست بیماران مبتلا به پارکینسون دارای یک جهش ژنتیکی شناخته شده، آسیب به سلول های بنیادی عصبی را به عنوان یک عامل قدرتمند دراین بیماری شناسایی کردند.
دوشنبه، 01 آبان 1391 - 08:38
صفحه 6 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه