(آرشیو ماه فروردین 1392)
کشف راز 60ساله گروه خونی Vel
محققان توسط شناسایی ژنی که می تواند باعث نارسایی کلیه و حتی مرگ در برخی از موارد انتقال خون شود، راز 60 ساله ای را کشف کرده اند.
دوشنبه، 26 فروردین 1392 - 08:27
امکان پیش بینی اثرات جانبی شیمی درمانی
محققان تنوع ژنیتیکی را شناسایی کرده اند که به کمک آن می توان اثرات جانبی شیمی درمانی را پیش بینی کرد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 15:05
 روش جدید جداسازی سلول های hiPSC با خلوص 99 درصد
تولید سلول های بنیادی از طریق برنامه ریزی مجدد سلول و با کمک یک فرایند جدا سازی که به تفاوت در نیرو هایی که به چسبندگی سلول ها بستگی دارد،می تواند گسترش یابد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 15:00
  Ranibizumab می تواند از عارضه جداشدگی شبکیه جلوگیری کند
مطالعه انجام شده توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی چشم Schepens در ماساچوست و گروه چشم پزشکی دانشگاه Harvard ، نشان می دهد که Ranibizumab و قطعه آنتی بادی منوکلونالanti-VEGF-A می تواند به طور بالقوه از عارضه PVR جلوگیری نماید.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:56
کنترل دقیق تر رفتار سلول های بنیادی با روش جدید انتقال ژن
هنگامی که بحث انتقال ژن ها به بافت های زنده انسانی پیش می آید، شانس موفقیت پایین می آید. از این رو کل فرایند درمان از جمله ابزارهای مورد استفاده در انتقال مواد ژنتیکی به یک سلول باید اثرات قابل پیش بینی داشته باشند.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:50
بقای طولانی مدت سلولهای بنیادی انسانی رشد یافته در شرایط in vitro
یکی از موانع اصلی در استفاده از سلول های بنیادی خونساز انسانی (hHSCs) برای درمان بسیاری از بیماری ها، مشکل رشد آنها درمحیط کشت است . این سلولها به سرعت می میرند و یا به انواع سلول های دیگر تمایز می یابند. یک سری آزمایشات گزارش شده در مقاله ای که در مجله BioResearch منتشر شده، استفاده موفقیت آمیزاز سلول های چربی را به عنوان لایه تغذیه کننده برای حمایت از رشد طولانی مدت سلول های بنیادی خونساز انسانی اثبات کرده است.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 14:38
Fractalkine یک پروتئین هدف جدید برای کنترل دیابت
محققان دانشگاه کالیفرنیا، یک مکانیسم ناشناخته بیولوژیکی دخیل در تنظیم سلولهای بتا جزایر پانکراسی را شناسایی کرده اند که نقش مهمی درتولید و ترشح انسولین دارد. این کشف یک هدف درمانی جدید را برای درمان سلول های بتا ناکارآمد و دیابت نوع 2 ارائه می دهد.
شنبه، 24 فروردین 1392 - 13:54
پیوند سلول های بنیادی بندناف برای درمان آسیب دیدگی مغزی
دکتر Surbek و تیم او از دانشگاه برن (سوئیس)، تحت حمایت کمپانی Cryo-Save ،به مطالعه پتانسیل درمانی پیوند سلول های بنیادی پرداختند وسلول های بنیادی انسانی بدست آمده از بند ناف را با موفقیت به مدل حیوانی پیوند زدند.
پنجشنبه، 22 فروردین 1392 - 09:00
هموپروتئین Six2 علت متاستاز سلول ها در سرطان پستان
در نتایج ارائه شده در نشست سالانه AACR محققانی از دانشگاه و مرکز سرطان Colorado نشان دادند که هموپروتئین Six2 به سلول ها اجازه می دهد تا از بستر خود جدا شده و برای زنده ماندن از طریق جریان خون به قسمت های دوردست متاستاز کنند.
پنجشنبه، 22 فروردین 1392 - 08:30
ایمنی درمانی و فعالیت ضد لوکمیایی در کودکان
محققان با استفاده ازسلول های ایمنی فرد بیماردر یک روش ایمنی درمانی به نام anti-CD19 chimeric antigen receptor (CAR) T-cell therapy پاسخ هایی را در کودکانی که ALL در آن ها بعد از پیوند مغز استخوان مجددا تشخیص داده شده، مشاهده می شود.
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 13:00
تزریق پلاکت
پلاکت عمل مهمی در هموستاز طبیعی دارد و بدون آن بیمار خونریزی می کند برای بیماران دچار کاهش پلاکت و یا اختلال عمل پلاکت ، تزریق پلاکت می تواند در جلوگیری از خونریزی موثر باشد. سابقه درمانی استفاده از پلاکت به حدود ۵۰ سال قبل برمی گردد .
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 12:23
داروی جدید برای مقابله با سلولهای ملانوم
تحقیقات نشان می دهد که یک گیرنده پروتئینی به نام MER درملانوم بیان می شود و داروی تحقیقاتی UNC1062، سیگنالینگ MER را در این سلولها مهار کرده و آنها را می کشد.
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 12:10
 داروی جدید برای هدف قرار دادن  سرطان ریه
یک اختلال خاص برخی از سلول های سرطانی ریه که می تواند برای درمان های جدید این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد توسط محققان مرکز پزشکی UT شناخته شد.
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 12:00
برخی خرافه‌ها موجب اعمال محرومیت‌های اجتماعی برای مصروعان می‌شود
رییس هیات مدیره انجمن صرع:
رییس هیات مدیره انجمن صرع گفت: در بین بعضی افراد، خرافاتی در زمینه بیماری صرع مطرح است که همین امر گاهی اوقات موجب اعمال برخی از محرومیت‌های اجتماعی برای آنان می‌شود و گاهی اوقات این بیماران نمی‌توانند شغل مناسب پیدا کنند بنابراین لازم است که در زمینه بیماری صرع اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 11:46
مبارزه با سلول های سرطانی توسط ویروس پرندگان
در مطالعه ای که دانشگاه دامپزشکی ویر جینیا انجام شد محققان به راهکارهای امیدواره کننده ای در درمان سرطان پروستات به وسیله ویروس کشنده پرنده گان دست یافتند.
چهارشنبه، 21 فروردین 1392 - 11:30