(آرشیو ماه اردیبهشت 1392)
کشف علت دو شکل از لوسمی/دیدگاه هایی برای روش های درمانی جدید
با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان موسسه سرطان Knight در دانشگاه Oregon (OHSU)، بیماران مبتلا به دو شکل از لوسمی که در حال حاضر هیچ گزینه درمانی دائمی برای آنها وجود ندارد، ممکن است بتوانند از داروهای موجود برای انواع مختلف سرطان بهره مند شوند.
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1392 - 08:48
درمان یک بیماری نادر ژنتیکی به کمک سلولهای بنیادی
محققان در آزمایشگاه از سلول های بنیادی پر توان القایی (iPS) برای درمان یک بیماری ژنتیکی نادر به نام ataxia telangiectasia(A-T) استفاده کرده اند .
یکشنبه، 22 اردیبهشت 1392 - 08:45
اختراع محقق ایرانی سلول درمانی بیماری های مزمن را تسهیل کرد
با همکاری شرکت فناوری بن یاخته های رویان انجام شد؛
مخترع طرح جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون با استفاده از فسفات بافرسالین(PBS) گفت: سلول های بنیادی مزانشیمی ژله وارتون یکی ازانواع سلول های بنیادی ارزشمند مورد استفاده در سلول درمانی و طب ترمیمی برای درمان بیماری هایی همچون واکنش پیوند علیه میزبان (GvHD)، دیابت، بیماری قلبی و ... است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 10:46
آسم در کودکان در حال افزایش است
در گفت و گو با مشاور معاون بهداشت مطرح شد؛
مشاور معاون بهداشت در خصوص شیوع بیماری آسم گفت: مطالعاتی که در یک دوره ده ساله بر روی بیماری آسم انجام شده بیانگر این موضوع مهم است که این بیماری به ویژه در کودکان 60 درصد شیوعش افزایش یافته است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 09:37
کشف هورمون جدید مرتبط با دیابت نوع دو
محققان امریکایی کشف کرده اند یک پروتئین (هورمون) خاص درسلول های چربی وجود دارد که با کنترل و چگونگی متابولیزه شدن قند خون(گلوکز) در کبد به تنظیم آن کمک می کند.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 09:25
کوتاه شدن تلومر بر ژن دیستروفی عضلانی اثردارد
تلومرها توالی های محافظ DNA در انتهای کروموزوم می باشند. به طورمعمول، ژن هایی که در نزدیکی تلومرها قرار دارند فعال نمی باشند. تلومرها با بالا رفتن سن کوتاه شده و این کوتاه شدن سبب بیان ژن های نزدیک به آن می شود که این پدیده به عنوان اثر موقعیت تلومر (TPE) مشهور است.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 09:19
موفقیت دراولین پیوند قرنیه با استفاده ازبافت اندوتلیال
اولین پیوند موفق قرنیه با بافت اندوتلیال دهنده، توسط بانک چشم و گوش ماساچوست در بوستون، انجام شد.
شنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 08:50
مراکز ذخایر زیستی پشتوانه بی بدیل برای امنیت غذایی، سلامت و اقتصاد
رییس مرکز ملی ذخایر زنتیکی و زیستی ایران گفت: امنیت سلامت با دستیابی به داروهای نوترکیب با بکارگیری رده های سلولی و میکروارگانیسمها، تولید دارو از منابع گیاهی و همچنین تولید واکسنهای متنوع برای پیشگیری از بیماریهای خطرناک و صعب العلاج روز به روز در حال افزایش است.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 11:33
تصویربرداری بی‌سابقه از جریان خون
دانشمندان دانشگاه استفورد روشی در تصویربرداری فلورسانس ابداع کرده‌اند که دیدن ‏رگ‌های خونی حیوانات را با وضوح بی‌سابقه‌ای میسر می‌کند. ‏
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 11:06
موفقیت محقق جوان ایرانی در شبیه‌سازی عملکرد «استنت» در عروق قلب
دانشمند ایرانی کالج فدرال تکنولوژی زوریخ (ETH) یک مدل شریان واقعی را به همراه استنت کاشته شده ای در آن طراحی کرده است که با استفاده از رایانه می‌توان جریان خون را در این استنت کاشته شده شبیه سازی کرد.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 10:48
قصه شبانه کودکان تالاسمی؛ تمرین صبر و زندگی
بمناسبت روز جهانی تالاسمی؛
کودکان تالاسمی زنان و مردان کوچکی هستند که قصه هر شب کودکانه آنها سوزن های دردناکی است که هشت ساعت مداوم قصه زندگی، صبر، توکل و مقاومت را در گوش آنها زمزمه می کند تا در آغاز روز دیگر، خنده و بازی را با امید فریاد کنند.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 09:52
شب ادراری اعتماد به نفس کودک را کاهش می دهد
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
دکتر «محمد حسین ارجمندیان» فوق تخصص جراحی های کودکان معتقد است شب ‌ادراری به ‌معنای ناتوانی كنترل ادرار در طول ساعات شب است که کودکان بیش از 5 سال با آن درگیر هستند. در این باره خبرنگار« بنیان » با وی گفت و گویی انجام داده که در پی می آید.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 09:22
تولید سلول های استخوانی از سلول های پوست افراد
گروهی ازمحققان امریکایی از سلول های پوست فرد برای تولید استخوان جهت اهداف درمانی استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 - 09:12
روش جدید تولید مدل های حیوانی بدون استفاده ازسلول های بنیادی جنینی
محققان آمریکایی توانسته اند موش جدیدی را که حاوی 5 جهش می باشد طی 4-3 هفته تولید کنند. در حالی که روش مرسوم 4-3 سال به طول می انجامد.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 14:47
آسم معضل بهداشت جهانی است
دکتر مصطفی معین:
دبیر علمی شانزدهمین همایش روز جهانی آسم راهبردهای جهانی و ملی کنترل آسم را از اهداف برپایی این همایش دانست و گفت: افت تحصیلی و بهره وری در کار، کاهش کیفیت زندگی بیماران و هزینه های سرسام آور دارو ، درمان و بستری شدن ، آسم را به عنوان یک معضل بهداشت جهانی مطرح نموده است.
ﺳﻪشنبه، 17 اردیبهشت 1392 - 14:38
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه