(آرشیو ماه تیر 1392)
تولید ۹ داروی ۲۰۰ میلیاردی با ۲ میلیارد تومان هزینه در کشور
وزیر بهداشت اعلام کرد
وزیر بهداشت اعلام کرد ایران در تولید داروهای با تکنولوژی‌های نوین در منطقه رقیب ندارد. امروز هم ۱۲ ماده موثر دارویی به بهره‌برداری رسید که ۹ داروی آن تاکنون با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان وارد می‌شد.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 13:17
ارائه روشی جدید برای مقابله با سلول‌های سرطانی
محقق انگلیسی دانشگاه ساوت همپتون با همکاری محققان مرکز تحقیقات آژانس سرطان (BC) کانادا روش نوینی را در کشتن سلول‌های سرطانی کشف کرده‌اند که طی آن بر خلاف درمان‌های رایج امروزی مانند پرتودرمانی، سلول‌های سالم بدن در روند درمان، سالم باقی می‌مانند.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 11:17
ایجاد مرکز تحقیقات تولید سلول‌های جنسی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
مرکز تحقیقات تولید سلول‌های جنسی (گامتوژنزیس) در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان تاسیس می‌شود.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 10:59
تولید ۶نوع داروی تالاسمی در ایران
معاون سازمان غذا و دارو
معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر تولید ۳ نوع داروی تزریقی بیماران تالاسمی در کشور ۲نوع داروی خوراکی این بیماران و یک نوع قرص جوشان داروی بیماران تالاسمی در کشور تولید ‌شد.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 10:15
اطلاعات جدید در مورد مسیر Wnt
پروتئین ها ی Wntخانواده بزرگی هستند که با فعال کردن مسیرها ی پیام رسانی چندین مرحله مهم در تکوین جنین را کنترل می کنند. مسیرهای پیام رسانی مجموعه ای از واکنش های زیستی درون یک سلول هستند. دربالغین عملکرد ناشی ازفعال شدن Wnt مکررا در بسیاری ازسرطان ها دیده می شود.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 09:45
کشف نشانگری برای پیش بینی بیماری هانتینگتون
علائم مشخص کننده بیماری در برخی از بیماری های عصبی مانند آلزایمر ، پارکینسون و هانتینگتون زمانی ظاهر می شود که بیماری آسیب قابل توجهی در مغز ایجاد کرده است.در حال حاضر هیچ درمان کاملی در مرحله ظهور بیماری برای این بیماری ها وجود ندارد. گروهی از محققان بین المللی نشان دادند که اندازه گیری فعالیت الکتریکی د رمغز موش های آزمایشگاهی مبتلا به هانتینگتون می تواند وجود این بیماری را قبل ازنمایان شدن علائم عمده آن نشان دهد.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 08:30
ويروس ايدز دو بيماري‌ ژنتيكي را درمان مي كند
محققان موسسه درمان ژنتيكي سن رافائل واقع در ايتاليا به تازگي دريافتند كه ويروسي كه موجب بروز بيماري ايدز مي‌شود، توانايي درمان دونوع بيماري ژنتيكي را دارد.
یکشنبه، 23 تیر 1392 - 08:06
تکثیر سلول‌های بنیادی مغز استخوان با نانوبیوسرامیک‌ها در کشور
پژوهشگران ایرانی در مطالعاتی بر روی نانوبیوسرامیک‌های شیشه زیست فعال و هیدروکسی آپاتیت مشتق از ‏استخوان حیوان، موفق به دستیابی به قابلیت افزایش زیستایی و تکثیر سلول‌های بنیادی مغز استخوان انسان شدند. ‏
شنبه، 22 تیر 1392 - 13:42
بانک خون بندناف خصوصی و یا عمومی ؟
ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف! این فرصت ممکن است برای هر خانواده ای ایجاد شود، آیا از این فرصت استفاده کنیم یا خیر! اگر این فرصت ایجاد شد بانک خون بند ناف عمومی را انتخاب کنیم یا خصوصی ؟ چه تفاوتی دارند؟
شنبه، 22 تیر 1392 - 12:53
بی‌خوابی خطر ابتلا به سرطان‌ را افزایش می‌دهد
یک متخصص مغز و اعصاب:
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بی‌خوابی و بدخوابی در درازمدت با عوارض جدی از جمله افزایش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها همراه است.
شنبه، 22 تیر 1392 - 11:02
امکان تفکيک و انتقال جنين سالم با فرايندهاي سلولي در شيراز
تفکیک وانتقال جنین سالم و جلوگیری از به وجود آمدن جنین معیوب با فرایندهای ملکولی و سلولی با بهره گیری از علوم ژنتیک و انجام آزمایش های فوق تخصصی ژنتیکی در شیراز امکان پذیر شد.
شنبه، 22 تیر 1392 - 10:45
درمان  تازه فیبروز کیستیک
اخیرا با اطلاعات به دست آمده در مورد ماهیت رایج ترین جهش ژن CFTR توسط محققان کانادایی راه حل جدیدی برای بهبود درمان بیاری مذکور ارائه شده است.
شنبه، 22 تیر 1392 - 10:38
تولید سلول‌های گوش داخلی با سلول‌های بنیادی جنینی
دانشمندان دانشگاه ایندیانا موفق به تبدیل سلولهای بنیادی جنینی موش به ساختارهای اصلی گوش میانی شدند.
شنبه، 22 تیر 1392 - 10:21
ارائه روشی برای ترمیم زخم‌های نخاعی از سوی محققان کشور
رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارائه روش کم تهاجی برای ترمیم زخم‌های نخاعی با استفاده از فناوری نانو خبر داد.
شنبه، 22 تیر 1392 - 09:48
ابداع روش ارزان قیمت IVF
روش جدید و ارزان قیمت IVF که در دانشگاه Colorado ابداع شده به طور موفقیت آمیزی در آزمایشات کلینیکی انسانی در بلژیک انجام شده ،ممکن است به هزاران زوج نابارور در کشورهای در حال توسعه و فقیر کمک کند.
شنبه، 22 تیر 1392 - 09:34
صفحه 3 از 9ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه