(آرشیو ماه تیر 1392)
چرا پزشکان به سرطانی‌ها درباره ابتلا به بیماری درست اطلاع‌رسانی نمی‌کنند؟
یافته‌های یک پژوهش در کشور نشان داد: وضعیت اطلاع‌رسانی به بیماران سرطانی درباره ابتلای به این بیماری نامناسب بوده و در این میان درخواست خانواده بیماران، مهم‌ترین مانع اطلاع‌رسانی پزشکان و کادر درمانی به بیماران سرطانی است.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 11:10
علل و عوامل سرطان دهانه رحم Cervical cancer
اگرچه علت دقیق بروز این نوع سرطان شناحته شده نیست اما واضح است که یک سری عوامل، خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 09:34
مشکلات دارویی و عدم حمایت بیمه زوج‌های نابارور را رنج می‌دهد
مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری اردبیل:
مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل گفت: قیمت بالای دارو و نایاب شدن آنها به همراه حمایت نکردن بیمه از زوج‌های نابارور مشکلات عدیده‌ای را برای مراجعان به مرکز درمان ناباروری به وجود آورده است.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 08:36
روشی نوین دربازسازی سلولی های آسیب دیده قلبی
یک تیم علمی به رهبری محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به بررسی رویدادهای پویای بازسازی قلبی بعداز صدمه به بطن قلب در گونه ای از ماهی به نام zebrafish شد.این یافته ها نشان داد که نیاهای سلولی مختلف در قلب بسیار منعطف تراز آنچه قبلا تصور می شد عمل می کنند و قادر به تغییر و تبدیل به انواع سلول های جدید هستند.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 07:37
اثر آنتی اکسیدن ها بر بیماری پارکینسون
به گفته دانشمندان آنتی اکسیدان Diapocynin می تواند علائم بیماری پارکینسون را با جلوگیری از نقص هماهنگی حرکتی کاهش دهد و تشخیص زود هنگام این بیماری را میسر سازد.
یکشنبه، 02 تیر 1392 - 07:03
درمان مشكلات شبكيه چشم با استفاده از آنزيم پلاسمين خون
فوق تخصص بيماري هاي شبكيه چشم خبرداد:
فوق تخصص بيماري هاي شبكيه چشم گفت: تزريق آنزيم پلاسمين خون يكي از روش هاي جديدي است كه متخصصان چشم پزشكي كشورمان براي رفع مشكلات شبكيه چشم نوزادان نارس، افراد سالخورده و ديابتي ها به كار مي برند .
شنبه، 01 تیر 1392 - 11:35
رشد اعضای بدن انسان در حیوانات
با تغییر قانون در ژاپن؛
دانشمندان ژاپنی انتظار دارند که برای سال آینده مجوز لازم را برای پرورش اعضای بدن انسان در حیوانات و برداشت آنها برای پیوند دریافت کنند.
شنبه، 01 تیر 1392 - 10:15
موفقیت داروی جدید سرطان خون در مطالعات بالینی
دو مطالعه بالینی منتشر شده در New England Journal of Medicine داروی جدید ibrutinib را دارای پتانسیل درمانی و به عنوان درمانی موثر و بی خطر برای بیماران مبتلا به دو بیماری CLL و MCL نشان داده اند.
شنبه، 01 تیر 1392 - 08:05
صفحه 9 از 9ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه