(آرشیو ماه آبان 1392)
دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی آغاز به کار کرد
در دانشگاه علوم پزشکی ارتش
دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی امروز در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار می‌شود.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 09:20
حرکت بیولوژیست های تولید مثل به سمت علم لقاح آزمایشگاهی
تحقیقات دانشمندان دانشگاه Massachusetts پیشرفت هایی را در فهم فرآیندهای اولیه ظرفیت پذیری اسپرم گزارش کردند که می تواند نسبت موفقیت لقاح آزمایشگاهی(IVF) را توسط فراهم کردن یک راه میانبری برای گذشتن از مشکلات بهبود بخشد.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 09:15
ممکن است آزمایشات روزی نشان دهند که چگونه سرطان سینه و پروستات به صور تهاجمی در می آیند
پزشکان باور دارند که نشانه های بارزی را پیدا کرده اند که می توانند اعلام کنندکه تومورهای بدخیم سینه یا پروستات به صورت خفته باقی می مانند یا به سرطان هایی مهاجم تبدیل خواهند شد.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 08:45
بازسازی تیروئید با سلول های بنیادی در مرحله تحقیقاتی است
استفاده درمانی از سلولهای بنیادی هنوز در مرحله تحقیقات است و تا کنون هیچگونه کاربرد درمانی قطعی برای این سلولها وجود نداشته است و کارایی این درمانها نیاز به بررسی های متعدد دارد. اما مطالعات علمی متعددی برای اثبات اثر بخشی این سلولها در حال انجام است و برخی از آنها نتایج امیدوارکننده ای را در برداشته است . اما در ایران برای بازسازی تیروئید با سلولهای بنیادی همانند بسیاری از کشورها مطالعات تحقیقاتی در حال انجام است و نتایج اولیه امیدوارکننده بوده و برای اظهار نظر قطعی، زمان بیشتری نیاز است.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 08:30
چگونه چربی ها می توانند تا حدی به حل مشکل دیابت کمک کنند
محققین دانشگاه سیدنی توضیح داده اند که چگونه سیستم بازیافت چربی درون سلول های بتای پانکراس میزان انسولینی را که آن ها ترشح می کنند تعیین می کنند و بنابراین هدفی جدید برای مطالعات درمانی دیابت در آینده ارائه می دهند.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 08:15
گورخرماهی ابزاری مفید در مطالعه سلول های بنیادی سرطانی پروستات
محققین انسیتو سرطان نیوجرسی نشان داده اند که زمانی که هدف پیش بینی پاسخ به یک درمان است، استفاده از گورخرماهی برای شناسایی سلول های بنیادی خودنوزا در تومورهای سرطان پروستات مفیدتر از استفاده از مدل های تجربی رایج مورد استفاده است.
پنجشنبه، 09 آبان 1392 - 07:45
تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان ابداع شد
یک متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری
دکتر سیمین وحیدی گفت: تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان برای تکمیل روش جراحی گلد استاندارد یا انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد و 98 درصد احتمال بهبودی وجود دارد.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 10:42
تولید نانو حامل برای 6 داروی تومور مغزی
دستاورد محققان دانشگاه پزشکی تهران
محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران نانو حامل‌هایی را برای 6 داروی درمان تومورهای مغزی در فاز آزمایشگاهی طراحی کردند که قادر است دارو را به صورت هدفمند در قسمت مورد نظر تومورها رهاسازی کند و این پژوهشگران امیدوارند این نانو حامل‌ها با گذشتن از سیستم ایمنی مغز بتوانند روش را برای درمان این بیماری ارائه دهند.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 09:44
تولید نانوداروی ضد التهاب و بیماریهای قلبی عروقی در کشور
رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب دانش فنی فرم نانومیسلی «کورکومین» (عصاره اصلی زردچوبه ) در این دانشگاه و تولید آن تا سه ماه آینده خبر داد.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 09:19
ابداع روش جدیدی برای پیوند سلول های islet
یک تیم بین المللی توانسته اند با روشی جدید، سلول های islet را به یک بیمار مبتلا به دیابت نوع یک پیوند بزنند. در تکنیک مذکور از داروهای سرکوب کننده ایمنی استفاده نشده است و سلول های islet هنوز عملکرد خود را حفظ کرده و انسولین تولید می کنند.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 09:10
روش جدید درمان شکستگی‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادین در ایران
مبتکر طرح پیوند سلول در ترمیم استخوان‌ها:
جراح ارتوپد مرکز تحقیقات تروما دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله گفت: ترمیم شکستگی استخوان‌ها با استفاده از سلول‌های بنیادین روشی تازه در جراحی ارتوپدی است که باعث می‌شود استخوان‌ها با سرعت بیشتری جوش بخورند.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 08:50
کشف داروهای ضد انعقاد با کمترین خطر خونریزی
دانشمندان موفق به شناسایی مولکول دخیل در فرآیند انعقاد به نام G-alpha-13 شدند که تولید داروهای جدید بر پایه مهار G-alpha-13 می تواند توانایی بدن را در تشکیل لخته های اولیه همراه با مهار رشد لخته های خونی حفظ کند که این موضوع برای ترمیم زخم بسیار حائز اهمیت است.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 08:40
شناسایی پروتئین های کلیدی تاثیرگذار روی سیستم ایمنی
مطالعات جدید صورت گرفته در دانشگاه مینه سوتا در زمینه ایمونولوژی، پروتئین های کلیدی را شناسایی کرده است که روی استراتژی های پاسخ سیستم ایمنی تاثیر می گذارد. یافته ای که می تواند روی روش های واکسیناسیون اثر گذار باشد.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 08:10
درمان آب مروارید با استفاده از دستگاه پیشرفته در کشور
رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی از درمان بیماری آب مروارید با استفاده از دستگاه پیشرفته "فمتوسکن" در آینده نزدیک به کشور خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 07 آبان 1392 - 15:11
ابتلای سالانه ۸ تا ۱۰ هزار زن ایرانی به سرطان سینه
یک متخصص اپیدمیولوژی عنوان کرد
یک متخصص اپیدمیولوژی می‌گوید: از هر صد هزار زن ایرانی ۳۰ نفر به سرطان پستان می‌شوند و احتمال می‌دهیم سالانه ۸ تا ۱۰ هزار زن ایرانی گرفتار این سرطان شوند.
ﺳﻪشنبه، 07 آبان 1392 - 13:52
صفحه 8 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه