(آرشیو ماه فروردین 1393)
تکنیکهای پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه درکشورانجام می شود
رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه:
رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت : درحال حاضر تمامی تکنیک های پیشرفته تصویر برداری برای تشخیص سرطان سینه در کشور انجام می شود و با استفاده از این روش ها امکان تشخیص زودرس سرطان سینه وجود دارد.
شنبه، 09 فروردین 1393 - 09:41
آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی کشور تکمیل می شود
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:
قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراحل تکمیل آزمایشگاه های جامع تحقیقاتی در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و اهواز آغاز شده است.
شنبه، 09 فروردین 1393 - 09:24
درمان بیماری های پوستی با سلول درمانی
در مرکز سلول درمانی رویان انجام می شود؛
قدمت استفاده از سلول هاي بنيادي جهت درمان بيماري ها به حدود 50 سال پيش بر مي گردد كه با روش پيوند از مغز استخوان انجام شد و در ايران مركز BMT بيمارستان شريعتي از حدود 20 سال پيش اقدام به اين امر کرد و مركز سلول درماني رويان نیز از حدود 10 سال پيش فعاليت خود را شروع کرده است.
شنبه، 09 فروردین 1393 - 08:43
نقش دو پروتئین در برنامه ریزی مجدد سلول های بالغ
طبق نتایج مطالعات محققان امریکایی دو پروتئین که کنترل کننده مسیر انتخابی سلول ها برای تجزیه گلوکز می باشند، در تشکیل سلول ها ی بنیادی انسان نیز نقش کلیدی دارند. این یافته می تواند در پزشکی ترمیمی و درمان سرطان تاثیر گذار باشد.
شنبه، 09 فروردین 1393 - 00:46
محققین برای اولین بار موفق شده اند سلول های بنیادی را در شرایط آزمایشگاهی کشت داده و آن ها را به سلول های ویژه ای تمایز دهند که از آن ها می توان برای ترمیم مثانه بیماران مبتلا به اختلال مثانه استفاده کرد.
جمعه، 08 فروردین 1393 - 20:11
یافته ها در مورد سلول های بنیادی می تواند به بیماران دارای بیماری های مثانه کمک کند
محققین برای اولین بار موفق شده اند سلول های بنیادی را در شرایط آزمایشگاهی کشت داده و آن ها را به سلول های ویژه ای تمایز دهند که از آن ها می توان برای ترمیم مثانه بیماران مبتلا به اختلال مثانه استفاده کرد.
جمعه، 08 فروردین 1393 - 20:11
کاهش پیامدهای ناشی از آسیب های مغزی توسط سلول درمانی
دانشمندان موفق شدند با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف انسان (hUBC) و فاکتور تحریک کننده کلنی گرانولوسیت ها (G-CSF) از مرگ نورون ها بدنبال صدمات ناشی از ضربات مغزی (TBI ) بکاهند.
جمعه، 08 فروردین 1393 - 11:51
نقش سلول های بنیادی در درمان اختلالات دوقطبی
دانشمندان از سلول های بنیادی القا شده پوست جهت درمان بیماران دوقطبی استفاده کردند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1393 - 23:19
سلول درمانی بنیادی سیستمیک رشد مزوتلیومای بدخیم را کاهش می دهد
انتقال سیستمیک سلول های بنیادی که یک پروتئین القا کننده آپوپتوز را بیان می کنند، می تواند به طور موفقیت آمیز با سلول های مزوتلیومای صفاقی بدخیم تلفیق شود و متعاقبا مرگ آن ها را القا کند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1393 - 15:51
دستیابی به موفقیتی بزرگ در ساخت داروهای سرطانی: گرفتن سلول های بنیادی لوسمیایی
محقین دانشگاه مونترال اخیرا توانسته اند سلول های بنیادی لوسمیایی را در شرایط آزمایشگاهی با موفقیت کشت دهند و به این ترتیب می توانند به ایجاد داروهای ضد سرطان سرعت ببخشند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1393 - 15:48
مقایسه پیوند از خون بندناف و مغز استخوان یا خون محیطی
مغز استخوان و بند ناف هر دو واجد سلول های بنیادی خونسازند که به بازسازی مجدد سیستم خونی و نیز سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. مغز استخوان دارای بالاترین درصد از سلول های بنیادی خونساز (۱ تا ۳درصد) وخون بند ناف دارای ۰.۶ تا ۱ درصد سلول های پیش ساز خونی و بنیادی خونساز است.
پنجشنبه، 07 فروردین 1393 - 10:00
روش جدید درمان دیابت

محققان امریکایی در حال بررسی روشی جدید برای درمان دیابت هستند که طی آن سلول های ترشح کننده انسولین داخل کپسولی قرار گرفته و زیر پوست قرار داده می شوند.
پنجشنبه، 07 فروردین 1393 - 01:31
کشف منشأ اولین سلول های خونی در طی تکوین
محققین روش های سلولی نوینی را کشف کردند که به شناسایی منشا تولید سلول های بنیادی خون ساز (HSC) در طی تکوین جنینی کمک مؤثری خواهد کرد.
چهارشنبه، 06 فروردین 1393 - 12:14
HLA چیست ؟
آنچه که درباره سلول های خون بندناف باید بدانیم؛
هر فرد نيمي از نشانگرهاي HLA را از پدر و نيمي را از مادر به ارث مي برد بنابراين شانس تطابق HLA با خواهر و برادر خود حدود 25 درصد است . با اين حال حدود 70% بيماراني كه نياز به پيوند دارند دهنده مناسب را در خانواده شان ندارند .
چهارشنبه، 06 فروردین 1393 - 10:00
 درمان بیماری های مزمن قرنیه با تزریق سرم خون بند ناف
فوق تخصص بیماری های سطح چشم
فوق تخصص بیماری های سطح چشم با تاکید بر اینکه علاوه بر سرم خون بند ناف از سرم خون فرد بیمار هم برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود گفت: موارد کاربرد خون بند ناف علاوه بر موارد ذکر شده شامل دو مورد اصلی زخم های مزمن قرنیه و خشکی چشم نیز هست.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1393 - 10:00
صفحه 8 از 9ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه